۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81628952
T T
۰ نفر
سهمیه كنفدراسیون ها در جام های جهانی 2018 و 2022 تغییر نمی كند

تهران- ایرنا- براساس تصمیم كمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) سهمیه شش كنفدراسیون در جام های جهانی 2018 و 2022 بدون تغییر طبق روال كنونی ادامه می یابد.

به گزارش تارنمای رسمی فیفا، كمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اولین جلسه خود را با تركیب جدید به ریاست سپ بلاتر در مقر فیفا در زوریخ برگزار كرد.

بلاتر تاكید كرد كه یك بخش فوتبال حرفه ای در فیفا تشكیل خواهد شد.

مهمترین موضوع در دستور كار این جلسه ،‌ اختصاص سهمیه هر كنفدراسیون در جام جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر بود.

براساس تصمیم كمیته اجرایی فیفا، سهمیه كنونی به شرح زیر حفظ خواهد شد.

آفریقا 5 سهمیه

آسیا 4.5 سهیمه

اروپا 13 سهمیه

آمریكای شمالی، مركزی و كارائیب 3.5 سهمیه

اقیانوسیه 0.5 سهمیه

آمریكا جنوبی4.5 سهمیه

میزبان یك سهمیه

با توجه به فرایند درخواست میزبانی برای جام جهانی 2026 ، كمیته اجرایی تایید كرد حق میزبانی براساس اساسنامه فیفا نباید به اعضای یك كنفدراسیون برای دو جام جهانی متوالی اعطا شود. از این رو فدراسیون های عضو كنفدراسیون فوتبال آسیا امكان درخواست میزبانی برای جام 2026 را نخواهند داشت.

كمیته اجرایی فیفا با توجه به تركیب جدید خود، در مورد تركیب كمیته های مالی و اضطراری فیفا و نیز نماینده اعضای كمیته اجرایی در تعدادی از كمیته های فیفا تصمیم گیری كرد.

كمیته اجرایی تصمیم گرفت فدراسیون فوتبال اندونزی را تا زمانی كه این فدراسیون بتواند به تعهدات خود براساس اساسنامه فیفا عمل كند، تعلیق كند.این تصمیم گیری به علت دخالت مقامات اندونزی در فعالیت های این فدراسیون اتخاذ شده است.اما تیم ملی این كشور اجازه حضور در بازیهای جنوب شرق آسیا 2015 را خواهد داشت.

اجلاس بعدی كمیته اجرایی فیفا روزهای 24 و 25 سپتامبر در مقر فیفا در زوریخ برگزار می شود.

ورزشی**1584