۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81629678
T T
۰ نفر
رستگار: 3 جودوكار در مسابقات انتخابي المپيك شركت مي كنند

تهران - ايرنا - رييس فدراسيون جودوي ايران از اعزام 3 جودوكار كشورمان به مسابقات انتخابي المپيك خبر داد.

محمدعلي رستگار در گفت وگو با ايرنا، تصريح كرد: در اوزان 81، 90 و 100 كيلوگرم در رقابت هاي مختلفي كه داراي امتياز ورودي به المپيك است، شركت خواهيم كرد.

وي افزود: وزارت ورزش و جوانان اين مجوز را به ما داد تا با 3 جودوكار در كنار سرمربي، به مسابقات گوناگون رفته و كسب سهميه المپيك كنيم.

رييس فدراسيون جودوي ايران ادامه داد: هم اكنون يك سهميه از طريق آسيا كسب كرده ايم و اميد داريم تا دو جودوكار ديگر هم در المپيك 2016 داشته باشيم.

وي در خصوص نفرات اعزامي به مسابقات گفت: حضور سعيد مولايي و جواد محجوب در اوزان 81 و 100 كيلوگرم مسجل شده و در وزن 90 كيلوگرم از بين امير قاسمي نژاد و محمد جمالي هم يك نفر اعزام مي شود.

رييس فدراسيون جودو از احتمال اعزام تيم ايران به مسابقات بين المللي بلاروس خبر داد و اظهار داشت: اين رقابت ها شنبه و يكشنبه هفته آينده برگزار مي شود و پس از آن اردوي مشتركي نيز برگزار مي شود كه مقدمات حضور تيم 3 نفره كشورمان را فراهم كرده ايم و اميدوارم مشكلي براي اعزام پيدا نشود.

رستگار در خصوص آغاز مجدد تمرينات تيم ملي و كنار گذاشته شدن كدورت هاي كادر فني با ورزشكاران، گفت: جامعه جودو چند سال ملتهب را سپري مي كند و هميشه به دنبال كاهش اين التهاب بوده ام.

وي افزود: اگر مسائل و مشكلات جودو كمتر رسانه هاي شود و اختلاف نظرها را در داخل خانواده جودو حل كنيم، به طور يقين وقت بيشتري براي تمركز گذاشتن روي شرايط تيم داريم.

رييس فدراسيون جودو ادامه داد: جودوكاران يكدل و يكصدا قول دادند تا در كنار كادر فني، تمام توان خود را براي رسيدن به المپيك به كار بگيرند.

وي در خصوص ديگر نفراتي كه هم اكنون اردونشين هستند و به مسابقات سهميه المپيك اعزام نمي شوند، عنوان كرد: اين نفرات را براي ديگر اهداف مورد استفاده قرار مي دهيم.

رستگار از اهميت تيم هاي پايه در اين فدراسيون خبر داد و گفت: برنامه ريزي خوبي در تيم هاي نوجوانان و جوانان انجام داديم تا با برگزاري اردوهاي مشترك و برون مرزي با آمادگي كامل در مسابقات آسيايي و جهاني حضور يابيم.

رييس فدراسيون جودوي ايران در مورد انتخاب مربي اهل كره شمالي به عنوان سرمربي تيم جوانان گفت: كواك در تيم جوانان سابقه فعاليت دارد و شوراي فني به اين نتيجه رسيد تا او را انتخاب كند.

وي در مورد قطع همكاري محمد ميران با فدراسيون جودو گفت: ميران يك ماه قبل به ما قول داد تا در تيم جوانان همكاري كند اما چندي پيش كناره گيري كرد. بايد بگويم وي يك الگو در جودو تلقي مي شود كه هيچگاه براي اين رشته حاشيه سازي نكرده و حتي زمانيكه به كار گرفته نمي شود نيز براي مسوولان مشكل تراشي نمي كند.

ورزشي(4)**3783**1379