۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81633464
T T
۰ نفر
شهردار سابق اصفهان، 3 روز پس از بركناری شهردار قم شد

قم - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار سابق اصفهان در جلسه غیرعلنی شورای شهر با رای مثبت اكثریت اعضاء برای شهرداری قم برگزیده شد.

عباس ذاكریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر قم برای انتخاب شهردار این شهر صبح امروز با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد به عنوان گزینه شورا برگزار شد و وی به بیان برنامه های خود پرداخت.

وی گفت: در این جلسه سقائیان نژاد با 19 رای موافق و یك رای ممتنع به عنوان گزینه شهرداری قم انتخاب شد و مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای طی شدن مراحل قانونی به وزارت كشور ارسال تا حكم سقائیان نژاد از سوی وزیر كشور صادر شود.

وی تاكید كرد: پس از وصول حكم سقائیان نژاد به عنوان شهردار قم از سوی وزارت كشور مراسم معارفه وی برگزار خواهد شد و سعی داریم این مراسم را با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار كنیم.

سید مرتضی سقائیان نژاد متولد سال 1332 در شهر اصفهان است، وی دهم خردادماه سالجاری پس از استیضاح در شورای اسلامی اصفهان از سمت شهرداری این شهر بركنار شد.

وی پس از 12 سال اداره امور شهرداری كلانشهر اصفهان با 14 رای مخالف و 7 رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از شهرداری خداحافظی كرد.

وی دارای دكترای تخصصی در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی كنتاكی آمریكا می باشد و ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و علوم پزشكی اصفهان از دیگر سوابق سقائیان نژاد بوده است.

محمد دلبری شهردار سابق كه از سال 90 پست مدیریت شهری قم را برعهده گرفته بود به علت بیماری و ضعف جسمانی اواسط اسفندماه سال گذشته از سمتش استعفا كرد.

پس از استعفای دلبری، حسین باقری ششم اردیبهشت ماه سالجاری از سوی شورای اسلامی شهر قم به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد اما وزارت كشور به دلایل قانونی برای وی حكم صادر نكرد. ك/3

7408/ 6133/1772
۰ نفر