۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۵۶
کد خبر: 81633697
T T
۰ نفر
لاوروف: مانعی برای موفقیت مذاكرات هسته ای ایران وجود ندارد

مسكو - ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: هیچ مانعی برای پایان موفق مذاكرات در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف روز چهارشنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك در پایان نشست وزیران خارجه كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای گفت: در صورتی كه تمام شركت كنندگان در مذاكرات به چارچوب های سیاسی توافق شده در لوزان سوییس پایبند باشند هیچ مانعی در پایان موفقیت آمیز مذاكرات در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان كرد كه فردا پنجشنبه در حاشیه اجلاس شانگهای با عنوان «امنیت و ثبات در منطقه» با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد نتایج مذاكرات هسته ای ایران گفتگو و تبادل نظر می كند.

لاوروف گفت: پیشرفت در مذاكرات كاملا مشهود است. هنوز این مذاكرات به پایان نرسیده است اما در آن رو به جلو حركت می كنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد، وزیران خارجه كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای روز چهارشنبه در نشست خود در مسكو برای ارتقاء سطح ایران در این سازمان توافق كردند.

وی گفت: در این نشست درخواست ایران را برای عضویت در سازمان همكاری شانگهای بررسی كردیم. ایران از سال 2005 بطور فعال در فعالیت های سازمان همكاری شانگهای به عنوان عضو ناظر شركت دارد.

لاوروف خاطرنشان كرد: تمام شركت كنندگان در نشست امروز وزیران سازمان همكاری شانگهای با افزایش سطح ایران در این سازمان با توجه به كسب توافق جامع در مورد برنامه هسته ای موافقت كردند.

سازمان همكاری های شانگهای سازمانی بین دولتی و بین المللی است كه 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین و با حضور كشورهای قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیكستان و ازبكستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاكستان و هند به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند و در اجلاس آن شركت می كنند.

اروپام*5*391** 3404