۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81635809
T T
۰ نفر

پاسخ مقاومت مردمي يمن به تجاوز سعودي ها

۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81635809
پاسخ مقاومت مردمي يمن به تجاوز سعودي ها

تهران - ايرنا - اخبار و گزارش هاي منتشره از پاسخ موفقيت آميز و پيشروي نيروهاي مقاومت مردمي يمن شامل گارد رياست جمهوري و نيروهاي جنبش انصار الله به مواضع نظاميان عربستان در برخي از مناطق اين كشور حكايت دارد.

عربستان با ائتلاف آمريكا و 9 كشور عربي منطقه (به جز عمان) بيش از 70 روز است كه تجاوز عليه يمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور به حاكميت، آغاز و بنا بر گزارش هاي منتشره بيش از هزاران غيرنظامي اعم از كودك، زن و مرد را كشته و مجروح يا آواره كرده است.

نيروهاي مردمي يمن در دفاع از كشورشان طي روزهاي اخير به موفقيت هايي دست يافتند.



** كشته شدن 9 نظامي در گلوله باران مواضع عربستان

9 نظامي عربستان از جمله سه افسر اين كشور در جريان گلوله باران مراكز استقرار ارتش اين كشور از سوي نيروهاي كميته مردمي يمن در جنوب شهر صامطه و شرق شهر الطوال در جيزان در مرز دو كشور كشته شدند.

از سوي ديگر به گزارش پايگاه اينترنتي عربي پرس، نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن، چهار خودرو گشتي نظامي عربستان در پايگاه التويلق در داخل خاك اين كشور را هدف قرار داده و به آتش كشيدند.

ارتش يمن و كميته هاي مردمي با تلاش بي پايان امنيت شهر انماء در استان عدن را برقرار و شش پايگاه نظامي در منطقه بله در استان لحج را از چنگال تروريست هاي القاعده و شبه نظاميان رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور بازپس و پيشروي تروريست ها و شبه نظاميان را به سوي فرودگاه عدن سد كردند.

اخبار ديگري از حمله نيروهاي مقاومت مردمي يمن به مواضع نظاميان عربستان در جازان جنوب اين كشور طي شب گذشته خبر مي دهند.



** شليك موشك اسكاد به پايگاه هوايي خميس عربستان

به گزارش منابع محلي يمني، پس از شليك موشك اسكاد توسط نيروهاي مقاومت مردمي يمن به پايگاه هوايي خميس مشيط عربستان، صداي آژير خطر در اين منطقه واقع در جنوب عربستان شنيده شد.

منابع خبري از خسارت هاي وارده به مواضع ارتش متجاوز عربستان در جنوب اين كشور ناشي از اصابت موشك اسكاد خبر داده اند.



** شهادت 52 نفر در حملات هوايي جنگنده هاي عربستان به استان صعده

عربستان به تلافي موفقيت هاي كميته هاي مردمي يمن و جنبش انصارالله در مقابله با تجاوز عربستان به اين كشور فقير عربي، ضمن تشديد حملات هوايي بار ديگر مرتكب جنايتي ديگر شد.

در جريان حملات هوايي روز جمعه جنگنده هاي ائتلاف عربي به سركردگي عربستان به استان صعده يمن، 52 نفر شهيد شدند.

در جريان حملات هوايي جنگنده هاي عربستان و متحدانش به منطقه وادي صبر در شهرستان السحار واقع در استان صعده يمن، 52 تن به شهادت رسيدند.



**تظاهرات گسترده مردم يمن عليه جنايات عربستان

ميليون ها شهروند يمني روز جمعه با برگزاري تظاهراتي گسترده در صنعا پايتخت يمن عليه جنايت هاي عربستان و متحدانش در اين كشور تظاهرات كردند.

تظاهركنندگان با شعار 'در كنار يكديگر عليه جنايت هاي دشمن و كساني كه در داخل و خارج به او كمك مي كنند، مي مانيم'، جنايت هاي عربستان و متحدانش در اين كشور را محكوم كردند.



** افزايش شمار آوارگان يمني

سازمان ملل از افزايش شمار آوارگان يمني به بيش از يك ميليون نفر از زمان آغاز تجاوز عربستان به يمن خبر داد.

سخنگوي سازمان ملل هفته گذشتته در كنفرانسي مطبوعاتي گفت كه شمار آوارگان يمني با نزديك شدن به مناطق جديد در يمن افزايش مي يابد.

اين در حالي است كه ائتلاف مدني يمن با انتشار دهمين گزارش خود اعلام كرد كه بر اثر تجاوز عربستان به يمن تاكنون دو هزار و 477نفر كشته و شش هزار و 460 نفر ديگر زخمي شده اند.

بنا بر اين گزارش، از اين تعداد كشته و زخمي 887 نفر كودك و 668 نفر زن مي باشند.



** تهديد به افشاگري از سوي برادرشاه عربستان

طلال بن عبدالعزيز برادر شاه عربستان تهديد كرد كه در صورتي كه مزاحمت ها و سختگيري هاي مسوولان ديوان پادشاهي، وزارت خارجه و اقتصاد براي وي ادامه يابد لب به افشاگري خواهد گشود.

به گزارش منابع خبري خارجي، طلال بن عبدالعزيز، ديوان پادشاهي، وزارت اقتصاد و وزارت خارجه را متهم كرد كه براي وي مزاحمت هايي ايجاد كرده اند.



** انتقاد فعال سياسي عربستاني از بي تدبيري هاي وزير دفاع جوان سعودي

از سوي ديگر يك فعال سياسي عربستاني در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: در كنفرانس رياض يكي از شيوخ قبايل يمني كه موضع گيري بي طرفانه در مورد حوادث اين كشور داشت،از پذيرفتن پيشنهاد وزير دفاع عربستان براي جنگيدن با انصارالله خودداري كرد و پس از آن وزير دفاع دستور بمباران خانه او را داد.



**دولت مستعفي يمن و انصار الله در ژنو مذاكره مي كنند

مقامات فراري دولت مستعفي يمن روز جمعه از توافق خود با جنبش انصار الله براي اجراي مذاكرات صلح در ژنو خبر دادند.

منابع خارجي گزارش دادند كه قرار است مقامات فراري دولت مستعفي يمن روز 24 خرداد با جنبش انصار الله درباره مذاكرات صلح تحت نظر سازمان ملل در ژنو مذاكره خواهند كرد.

عزالدين الاصبحي وزير اطلاع رساني مستعفي و فراري يمن به رياض و ضيف الله الشامي عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله، به عنوان نمايندگان دو طرف در اين مذاكرات شركت خواهند كرد.

بنا بر گزارش هاي منتشره، بر اثر تجاوز عربستان به يمن تاكنون دو هزار و 477تن كشته و شش هزار و 460 تن زخمي شده اند و 12 ميليون يمني نيازمند غذا و هشت ميليون و 500 هزار نفر نيازمند دارو هستند،‌ دو ميليون كودك بر اثر توقف عمليات واكسن هاي پيشگيرانه در معرض ابتلا به بيماري هاي كشنده قرار دارند.

خاورم**7074**1566
۰ نفر