۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81637912
T T
۰ نفر
تركیب جدید هیات رییسه كمیسیون های تخصصی مجلس با رویكرد اعتدالی

تهران - ایرنا - انتخابات هیات رییسه كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد كه این بار نمایندگان مجلس رویكرد اعتدالی در انتخاب اعضای هیات رییسه مجلس داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای آخرین بار در مجلس نهم اعضای هیات رییسه كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی را انتخاب كردند، انتخابات انجام شده در كمیسیون های مختلف نشان از این موضوع دارد كه نمایندگان مجلس نیز خواهان حضور اعتدالیون در هیات رییسه كمیسیون های تخصصی مجلس هستند.

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس دهم، امسال داوطلبان كمتری برای حضور در انتخابات هیات رییسه كمیسیون های تخصصی داشتیم زیرا به نظر می رسد اكثر نمایندگان در سال آخر مجلس نهم به دنبال حضور بیشتر در حوزه های انتخابیه و فعالیت برای مجلس دهم هستند.

انتخابات هیات رییسه كمیسیون های تخصصی مجلس از هفته گذشته در این كمیسیون ها آغاز شد و ما شاهد برخی تغییرات عمده در برخی از این انتخابات ها بودیم، یكی از این تغییرات اساسی مربوط به سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس است، سید حسین نقوی حسینی كه یكی از نمایندگان اصولگرای مجلس است و رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان های استان تهران بود از سمت خود به عنوان سخنگوی این كمیسیون كنار رفت و جای خود را به یك نماینده اعتدال گرا به نام نوذر شفیعی داد.

البته این در حالی است كه در بسیاری از انتخابات این دوره، نمایندگان خواهان عدم تغییر بسیاری از اعضای هیات رییسه بودند به طوری كه هیچ كدام از روسای كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی تغییر نكردند و بیشتر اعضای هیات رییسه مجلس كه رویكرد اعتدالی تر داشتند باقی ماندند.



**نوذر شفیعی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس شد/ نقوی حسینی رای نیاورد



در انتخابات كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی همچنان به عنوان رییس كمیسیون باقی ماند و حسین سبحانی‌نیا و منصور حقیقت‌پور به عنوان نواب اول و دوم ریاست كمیسیون انتخاب شدند.

پیش از این احمدرضا دستغیب نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود ولی به دلیل حضور وی در هیات رییسه مجلس، سبحانی نیا جایگزین وی شد.

همچنین محمد حسن آصفری و سید باقر حسینی به ترتیب به عنوان دبیران اول و دوم كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

انتخاب نوذر شفیعی به عنوان سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس یكی تغییرات اساسی كمیسیون های تخصصی مجلس بود زیرا یك فرد اعتدال گرا جایگزین نقوی حسینی شد كه این نشان از تغییر ذائقه اعضای هیات رییسه كمیسیون امنیت ملی مجلس دارد.



**فتحی پور همچنان رییس كمیسیون اقتصادی مجلس

ارسلان فتحی پور به عنوان رییس كمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب شد، محمد حسن نژاد و روح الله بیگی نواب رییس اول و دوم هیات رییسه شدند، ابراهیم نكو و محمد سعید اربابی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند و رحیم زارع نیز سخنگوی كمیسیون شد.



**اللهیار ملكشاهی رییس كمیسیون حقوقی مجلس ماند

بر اساس انتخابات هیات رییسه كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اللهیار ملكشاهی به عنوان رئیس این كمیسیون باقی ماند، حمیدرضا طباطبایی نائینی نایب رئیس اول، محمد رزم نایب رئیس دوم شدند و نیره اخوان بی‌طرف و سیدهادی قره‌سید رومیانی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

محمد علی اسفنانی نیز به عنوان سخنگوی این كمیسیون انتخاب شد.



**تاجگردون بار دیگر رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد

در انتخابات هیات رییسه كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، علی محمد احمدی و هادی قوامی به عنوان نواب اول و دوم ریاست كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس انتخاب شدند.

غلامرضا كاتب بار دیگر سخنگوی این كمیسیون شد و عیسی امامی و محمد سقایی به عنوان دبیران این كمیسیون انتخاب شدند.



**عزیزی رییس كمیسیون اجتماعی ماند/ سخنگو تغییر كرد

در انتخابات هیات رییسه كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا عزیزی به عنوان رییس این كمیسیون باقی ماند، فرج الله عارفی و محسن علیمحمدی نایب رییس اول و دوم شدند و عباس صلاحی و سالار مرادی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

عباس قائد رحمت نیز به عنوان سخنگوی این كمیسیون انتخاب شد.



**تغییرات در كمیسیون عمران مجلس



سیدمهدی هاشمی به عنوان رییس كمیسیون عمران مجلس انتخاب شد، محمدرضا رضایی كوچی و همچنین سیداحسن علوی به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

منصور آرامی سخنگوی كمیسیون عمران شد و علی نعمت چاردولی نماینده ملایر و همچنین محمد فیروزی به عنوان دبیران كمیسیون عمران برگزیده شدند.





*انتخابات هیات رییسه كمسیون كشاورزی مجلس با تغییرات اندك

عباس رجایی نماینده اراك بار دیگر به عنوان رییس كمیسیون كشاورزی مجلس انتخاب شد، محمد تقی توكلی و ناصرصالحی نصب به عنوان نواب اول و دوم هیات رییسه انتخاب شدند و برومندی همچنان به عنوان سخنگوی كمیسیون باقی ماند.

محمد اسماعیل نیا نماینده كاشمر و همچنین سید علی محمد بزرگواری به عنوان دبیران كمیسیون انتخاب شدند.

سیام**9121**1553