۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81638539
T T
۰ نفر

300هزار زنبور براكن در مزارع گوجه ايلام رهاسازي شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81638539
300هزار زنبور براكن در مزارع گوجه ايلام رهاسازي شد

ايلام - ايرنا - مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي ايلام گفت: به منظور كنترل و مبارزه بيولوژيك آفات امروز 300 هزار زنبور براكن و 70 ليتر باكتري مفيد بي تي در مزراع گوجه فرنگي اين استان رهاسازي شد.

سيامك بيگي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طرح رها سازي زنبور هاي براكن و باكتري مفيد بي تي براي يك هزار هكتار از اراضي گوجه فرنگي استان انجام گرفت.

وي افزود: همزمان با رهاسازي زنبور براكن و باكتري بي تي برنامه هاي ترويجي عملي با همكاري كشاورزان پيشرو و با هدف گرايش كشاورزان براي كاهش سموم شيمايي برگزار شد.

وي ادامه داد: كاهش سموم شيمايي و حركت به سمت مبارزه ارگانيك و بيولوژيك براي دفع آفات باعث افزايش سطح سلامت و كيفيت محصولات كشاورزي استان مي شود.

بيگي با بيان اينكه اين عمليات تا پايان تيرماه ادامه دارد از اتمام مبارزه بيولوژيك در سطح سه هزار هكتار از اراضي نخود در طول هفته جاري خبر داد يادآورشد: در مرداد ماه سال جاري نيز مبارزه در مزارع ذرت استان در گستره هفت هزار هكتار انجام مي شود.

به گزارش ايرنا، سازمان جهاد كشاورزي استان از سال 84 و در سطح 20 هكتار مبارزه بيولوژيك و ارگانيك با آفات و امراض كشاورزي را شروع كرد و با توجه به توسعه كمي و كيفي اين نوع از مبارزه، تا كنون 10 هزار هكتار از اراضي كشاورزي شامل ذرت، نخود، سبزي، محصولات جاليزي و مركبات از طريق مبارزه بيولوژيك و غير شيميايي آفت زدايي شده است.

7172/6034