۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۱
کد خبر: 81638925
T T
۰ نفر

داعش سراغ كشاورزان سوریه رفت

۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۱
کد خبر: 81638925
داعش سراغ كشاورزان سوریه رفت

اربیل- ایرنا- براساس گزارش های دریافتی، همزمان با فصل برداشت گندم و جو، سروكله گروه تروریستی داعش، در مناطق كشاورزی سوریه پیدا شده تا به برداشتن آنچه سهم خود از زكات اجباری می دانند، اقدام كنند.

براساس اعلام منابع رسمی درمناطق كردنشین سوریه، گروه تروریستی وتكفیری داعش همزمان با فرارسیدن فصل برداشت گندم و جو با حضور نیروهای نظامی خود در مزارع كشاورزان، اقدام به گرفتن اجباری سامان سالیانه كشاورزان به نام زكات كرده است.

یك مقام مسئول در شهر قامشلو سوریه، با اعلام این مطلب افزود : داعش در مناطقی كه حضور دارد، اخیرا نیروهای خود را به مزارع كشاورزان گسیل كرده و اقدام به بردن محصولات كشاورزان به نام زكات می كنند.

محمد احمد از مسوولان شهر قامشلو، یكی از شهرهای كردنشین سوریه، اظهار داشت: كسانی كه از دادن محصولات به داعش خودداری كنند، كشته می شوند.

محمد احمد گفت: گروه تروریستی، اكنون چند روزی است كه كامیون های خود را روانه مناطق كشاورزی كرده تا محصول سالیانه كشاورزان را به نفع خود مصادره كند.

گروه تروریستی و تكفیری داعش نیز با انتشار تصاویری از گرفتن زكات از كشاورزان مناطق تحت كنترل خود در سوریه خبر داده وآنان را تهدید كرده است كه در صورت تمرد از قانون داعش باید در انتظار مرگ باشند.

یكی از راه های تامین منابع مالی داعش مصادره محصولات مردم به بهانه زكات می باشد.

با اینكه داعش با بستن مالیات و گرفتن باج تحت عنوان زكات ، بخشی از نیاز مالی خود را تامین می كند، اما به گفته ناظران و منابع موثق، مهمترین منبع تامین مالی داعش برخی دولت های منطقه هستند كه از سالها قبل، تحت عنوان كمك های مالی به این گروه با هدف براندازی دولت سوریه اقدام كرده اند.

البته ازیك سال گذشته به این سو فروش نفت ازمناطق تحت اشغال این گروه در عراق وسوریه نیز به یكی از مهمترین منابع تامین مالی داعش تبدیل شده است.

خاورم*1*1770*1859