۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۰۰
کد خبر: 81639005
T T
۰ نفر
قیمت نفت تحت تاثیر اجلاس اوپك و مذاكرات هسته ای ایران كاهش یافت

تهران - ایرنا - قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر سنجش اجلاس هفته گذشته اوپك و چشم انداز پیشرفت در مذاكرات هسته ای آتی با ایران از سوی بازارها كاهش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت شاخص امریكا برای تحویل در ماه ژوئیه 99 سنت تنزل یافت و در بازار نیویورك به بشكه ای 58 دلار و 14 سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورك، نفت برنت دریای شمال شاخص اروپا برای تحویل در ماه ژوئیه در بازار لندن نیز 62 سنت ارزش خود را در هربشكه از دست داد و به 62 دلار و 69 سنت رسید.

سرمایه گذاران نفتی پس از آنكه اوپك با درخواست كاهش تولید با وجود سقوط زیاد قیمت ها از سال گذشته میلادی مخالفت كرد در حال بررسی میزان تاثیر این تصمیم بر قیمت ها هستند.

تحلیلگران یك شركت نفتی در یادداشتی تحقیقاتی گفتند : با پشت سر گذاشتن اجلاس اوپك ، سرمایه گذاران در حستجوی كاتالیزوزی برای سمت دهی قیمت های نفت خواهند بود. '

رییس یك شركت نفتی نیز گفت : بازار نفت به قیمت های 55 تا 63 دلار در هربشكه خواهد چسبید تا این كه یك كاتالیزور واضح تر نظیر یك كاهش ناگهانی در میزان تولید یا پیشرفت مهم در مورد ایران پیدا شود.

در صورت نیل به توافق نهایی در مذاكرات هسته ای با ایران و اجرای توافقنامه مربوطه قدرت ها به تدریج تحریم ها را كاهش داده و به ایران اجازه صادرات بیشتر را خواهند داد.

رییس یك شركت مشاوره تجاری نیز گفت : هرگونه احتمال یك توافق می تواند به عنوان محرك حركت نزولی قیمت های نفت عمل كند. '

مترجمام 1403**1917