۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81639796
T T
۰ نفر
طرح نظارتي ويژه ماه مبارك رمضان و تابستان در استان قزوين اجرا مي شود

قزوين - ايرنا- معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين از اجراي طرح نظارتي ويژه ماه مبارك رمضان و تابستان خبر داد.

علي اكبر كبيري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح ويژه در راستاي اعمال سياستهاي تنظيم بازار و به منظور نظارت دقيق بر قيمت كالاها، خدمات و كنترل قيمت ها اجرا مي شود.

وي اظهاركرد: باتوجه به آغاز تعطيلات تابستاني و در پيش بودن ماه مبارك رمضان به منظور پيشگيري از هرگونه كمبود و افزايش غيرمنطقي قيمت كالاها و خدمات در استان و همچنين پايش مستمر بازار، طرح نظارتي ويژه اين ايام با قوت و قدرت اجرا و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

كبيري اضافه كرد: با شروع فصل تعطيلات و افزايش حضور شهروندان در مراكز زيارتي، سياحتي، تفريحي، مراكز فرهنگي، هنري و ورزشي، نظارت دقيق بر قيمت هاي خدمات عرضه شده از سوي اين مراكز اعمال مي شود.

اين مسوول مراكز ارايه خدمات فني خودرو، تعمير گاههاي لوازم خانگي، پايانه هاي مسافربري، آژانس هاي مسافرتي، تاكسي ها و تاكسي هاي تلفني، فروشگاههاي عرضه مواد لبني، پروتييني و شيريني جات را ازجمله مراكز مورد نظر در طرح نظارتي ويژه تابستان و ماه مبارك رمضان برشمرد.

كبيري افزود: با عنايت به اينكه با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان تقاضاي شهروندان براي تهيه انواع مواد غذايي افزايش خواهد يافت به همين دليل طرح نظارتي ويژه اين ايام توسط بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت و اصناف اجرايي مي شود و تشديد نظارت و بازرسي بر عملكرد واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي با بسيج تمام امكانات انجام مي گيرد.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين گفت: براي تسريع در رسيدگي به تخلفات و شكايات مردمي از توان و ظرفيت تشكل هاي صنفي و نهادهاي مردمي استفاده مي شود و هماهنگي هاي لازم با ساير سازمان ها و دستگاه هاي مرتبط به خصوص اداره كل تعزيرات حكومتي در خصوص رسيدگي ويژه، سريع و خارج از نوبت به پرونده هاي متشكله در دستور كار سازمان قرار دارد.

معاون بازرسي و نظارت رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين، از نظارت 350 بازرسي بر واحدهاي صنفي اين استان خبر داد.

وي با اشاره به اينكه بازرسان از ساعت هشت صبح كار بازرسي خود از واحدهاي صنفي را آغاز مي كنند، خاطرنشان كرد: اين روند تا ساعت 20 ادامه دارد و شهروندان نيز مي توانند در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به سامانه 124 گزارش دهند كه بلافاصله به موضوع رسيدگي مي شود.

اين طرح از تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.

7389/ 6128