۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81640965
T T
۰ نفر

قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81640965
قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

یزد - ایرنا - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری كل استان یزد از دستگیری مردی كه خود را به عنوان قاضی دادگستری و وكیل معرفی و در مواردی هم اقدام به كلاهبرداری كرده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد كه روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، غلامعلی دهشیری در تشریح این خبر گفت : فرد دستگیر شده با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری به افراد مختلف قول حل و فصل پرونده های قضایی را در دستگاه قضایی می داده است.

وی افزود: این متهم دانشجوی كارشناسی ارشد رشته حقوق در یكی از واحد های دانشگاه آزاد استان است و به علت آشنایی اولیه از یكسری از قوانین ، اعتماد سوژه های خود را جلب می كرده است.

این مسوول با اشاره به سوء استفاده متهم از عنوان قاضی و یا وكیل اظهار داشت: این متهم حتی در بعضی از خرید های معمولی خود با معرفی خود به عنوان قاضی ، تخفیف ویژه از فروشنده اخذ می كرده و البته در پاره ای از موارد نیز خود را وكیل دادگستری معرفی كرده است.

دهشیری خاطرنشان كرد: شناسایی و دستگیری این متهم بر اساس گزارش یكی از مالباختگان به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری انجام گرفت كه مالباخته طبق قراری كه با متهم داشته است سه سكه بهار آزادی را به متهم تحویل داده است و مقرر بوده كه 4 سكه دیگر نیز پس از حل و فصل شدن پرونده به متهم تحویل نماید كه پس از گذشت چند ماه وقتی كه متوجه می شود بازی خورده و مورد كلاهبرداری قرار گرفته است مراتب را از طریق ستاد خبری اطلاع می دهد.

وی اعلام كرد : افراد دیگری نیز در ارتباط با متهم دستگیر شده بوده اند كه متهم قول همكاری و انجام امور مرتبط با دستگاه قضایی را به ایشان داده است ولی خوشبختانه فرایند كلاهبرداری از آنان تكمیل نشده و پولی رد و بدل نگردیده است.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد خاطرنشان كرد: راه حل و فصل پرونده های قضایی در دستگاه قضایی التزام به قانون و پایبندی به اخلاق است.

دهشیری تاكید كرد: هركس پرونده ای در دستگاه قضایی دارد یقین بداند كه ملاك عمل قانون و استناد به مدارك و مستندات قانونی است و هر كس كه در گیر و دار رسیدگی به پرونده قضایی قول اعمال نفوذ و انجام امور و اخذ رای تضمینی در فرایند دادرسی را داد باید حتما به او شك كرد.

وی یاد آور شد : ستاد های خبری حفاظت اطلاعات دادگستری همواره آماده دریافت مسائل مرتبط با دستگاه قضایی و بررسی موارد مشكوك و حاشیه ساز برای پرچمداران عرصه های عدل است . ك1

7536/8068