۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81642427
T T
۰ نفر
لاریجانی: اگر 1+5 به عهدشان پایبند نباشند متضرر می شوند

ساری - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی به كشورهای گروه 1+5 هشدار داد: اگر به عهدتان پایبند نباشید خودتان متضرر شده و مذاكرات متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی روز پنجشنبه در بیستمین یادواره سرداران و 148 شهید بخش دودانگه شهرستان ساری در روستای تلاونگ گفت : حدود سه سال مذاكرات در حال انجام است ، امروز آمریكائیها حرف های جدیدی می زنند و تصور می كنند كه ملت ایران به مذاكرات نیازمند است ، چند بار می خواهید ملت ایران را بیازمائید.

وی گفت : ملت ایران دستاوردها را به پوچی نخواهد داد ، ما فرزندان ولی فقیه هستیم كه مجاهدت در راه خدا در متن زندگی ملت قرار دارد.

وی گفت : شمشیر را در نیام قرار نمی دهیم و آماده ایم و نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینكه در مذاكرات حرف های كلفتی زده شده است ادامه داد : تمام مقولات داخلی و بین المللی ایران جدای از مساله هسته ای نیست.

وی گفت : بزودی روشن می شود كه ایران در همه عرصه ها آمادگی خود را نشان خواهد داد.

رییس مجلس با اشاره به اینكه موضوع هسته ای یك مقوله جدا از مسایل داخلی و بین المللی ملت ایران نیست گفت : موضوع هسته ای یك حلقه از زنجیره مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی ملت ایران است.

وی با تاكید بر اینكه مصاف هسته ای زورگویانه است ادامه داد : این مقوله برای تمام گروههای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران به صورت مشترك و متفق القول وجود دارد.

وی افزود : توانمندی هسته ای قابلیت قابل توجهی برای ملت ایران بوجود آورده است ، به همین خاطر آنها نسبت به توانمندی ایران هراس دارند.

لاریجانی با اشاره به اینكه رهبری فتوا صادر نمودند كه جایز نمی دانیم از طریق انرژی هسته ای سلاح كشتار جمعی بسازیم گفت : برای ملت ایران و مسلمانان بالاتر از فتوای شرعی حكمی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت كشورهای منطقه و گروههای تروریستی اشاره و گفت : در دو قرن اخیر گرفتاریهای زیادی بین كشورهای اسلامی بوجود آمده است كه این گرفتاریها را كشورهای قدرتمند با سواستفاده از كشورهای كوچك و بزرگ ایجاد كردند.

لاریجانی باطرح این پرسش كه چرا امروز كشورهای اسلامی دچار تنش و درگیری شدند ، گفت : درحالی كه مسلمانان صدر اسلام با گروه اندك مقابل دشمنان پرجمعیت مقابله و پیروز می شدند امروز گروههای صهیونیستی از جمله داعش و تكفیریها چنان به كشورهای اسلامی فشار می آورند كه قادر به مقابله با آنان نیستند.

وی ادامه داد : چرا كشورهای اسلامی امروز نمی توانند تصمیم گیری بكنند به خاطر اینكه تفكر و روحیه مجاهدت طلبی از متن زندگی ملت های مسلمان خارج شده است.

وی با اشاره به اینكه چرا وضعیت قیمت نفت در چند ماه اخیر از 110 دلار به 45 دلار كاهش یافته است گفت : به خاطر اینكه كشورهای اسلامی مستقل فكر نمی كنند و بجای اینكه به ملت خود تكیه كنند به قدرت كشورهایی كه فقط به فكر منفعت خودشان هستند تكیه می كنند.

لاریجانی ادامه داد : بلایی كه در منطقه توسط گروههای تكفیری به جان مسلمانان انداخته شده به خاطر این است كه این كشورها به قدرت كشورهای بزرگ تكیه كردند نه به قدرت و پشتوانه ملت خود.

وی با اشاره به اینكه بسیاری از كشورهای مسلمان و اسلامی منطقه كاخ و ارتش دارند اما هیچ گونه تسلطی بر منافع كشورشان ندارند گفت : شنیدم یك گروه تروریستی ذر منطقه فقط 30 میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد ، این سلاح ها را از كجا آورده است.

رییس مجلس افزود : كاهلی و جدا كردن روحیه مجاهدت از متن زندگی مردم مسلمان عامل آشفتگی زندگی امروز ملت های منطقه است.

وی اظهار داشت : ایران اسلامی با رهنمودهای امام راحل در زمینه ترویج تفكر مجاهدت در راه اسلام قدرتمندانه و عزتمندانه پای خود ایستاده و همچنان راه و رسم مجاهدت و شهادت طلبی را فراموش نكرده و در متن زندگی خود قرار داده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تولید و رونق اقتصادی در سال جاری اشاره كرد و گفت : تحریم ها حدود 30 درصد بر وضعیت اقتصاد كشور اثر گذاشته اما بیشترین مشكلاتی كه در بخش های مختلف وجود دارد به دلیل اختلافات داخلی است.

وی رونق تولید در حوزه اقتصاد را مجاهدت امروز ایران دانست و گفت : مجلس با تصویب چند قانون در حمایت از سرمایه گذاری و تولید همگام با دولت است.

رییس مجلس شورای اسلامی از تخصیص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای خشكسالی در سال جاری خبرداد و گفت : قانون رفع موانع تولید از دیگر مصوبات مهم مجلس است كه دولت باید با جدیت آن را دنبال كند.

وی به اهیمت توسعه كشاورزی در استان مازندران اشاره و گفت : كشاورزی مازندران با توسعه صنعت می تواند امنیت غذایی ایران را تضمین كند.ك/2

6990/6097 / 1539
۰ نفر