۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۱
کد خبر: 81646740
T T
۰ نفر
هواپیماهای عربستان مناطق مسكونی صنعا را بمباران كردند

تهران - ایرنا - منابع محلی اعلام كردند: هواپیماهای متجاوز عربستان صبح امروز (دوشنبه) در پنج نوبت مناطق مسكونی محله فج عطان در صنعا پایتخت یمن را به شدت بمباران كردند به طوری كه شدت انفجارهای پی درپی این شهر را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری حضارم نت، ساكنان صنعا گفتند: نیروهای مقاومت مردمی یمن با شلیك شدید ضد هوایی كه تا زمان مخابره خبر نیز ادامه دارد، هواپیماهای متجاوز عربستان را مجبور به فرار از آسمان این كشور كردند.

جنگنده های متجاوز عربستان كه ساعتی قبل از آغاز نشست ژنو تحت نظارت سازمان ملل دست به جنایتی دیگر علیه مردم بی گناه یمن زدند، دیروز نیز چند استان این كشور را بمباران و دهها زن و كودك را به خاك و خون كشیدند.

عربستان و 9 كشور عرب دیگر به همراهی آمریكا از ششم فروردین حملات وحشیانه ای علیه ملت یمن آغاز كرده اند كه در جریان این حملات تاكنون بیش از 9 هزار یمنی كشته و مجروح شده اند.

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن، واقعیت امروز این كشور با آنچه ریاض و غرب می خواهند، فاصله زیادی دارد، اكنون 80 درصد سرزمین یمن در دست جنبش مردمی انصارالله است و آنها نزدیك به 85 روز زیر بمباران هستند، اما ایستاده اند و انصارالله به خوبی كشور را اداره می كند و هیچ اعتراضی وجود ندارد، اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) می كند كه یك طرفه و با فشار خارجی در سازمان ملل به تصویب رسیده است.

ائتلاف كشورهای عربی به سركردگی عربستان تاكنون شهرها و روستاهای یمن را به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور بمباران كردند، فردی كه هیچگونه محبوبیتی در بین یمنی ها ندارد.

خاورم** 1453**1651
۰ نفر