۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81647083
T T
۰ نفر
دلواپسان گناه كبیره می كنند/مجلس از تیم مذاكره كننده حمایت می كند

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاكره كننده اظهار داشت: كسانی كه دلواپس هستند، اگر آگاه باشند گناه كبیره می كنند.

عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تیم مذاكره كننده هسته ای گفت: ما شاهدیم رهبر معظم انقلاب بارها از دیپلمات های ما حمایت كرده اند و در این راستا شاهدیم آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در تهران بیان كرده كه ما از دیپلمات های ایرانی در مذاكره با 1+5 محكم حمایت می كنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: زمانی كه رهبر معظم انقلاب از تیم ما حمایت كرده اند، خطوط قرمزها را نظام برای دیپلمات ها مشخص كرده و امروز دیپلمات ها رعایت می كنند، حجت برای كسانی كه در زبان می گویند تابع ولایت هستیم تمام است از این رو آنان در عمل هم باید ثابت كنند كه تابع ولایت هستند.

وی اضافه كرد: عده ای در شرایطی می گویند دلواپس و نگران هستند كه رهبر انقلاب معتقدند تمام خطوط قرمز رعایت می شود و كسی حق ندارند از خط قرمزهای نظام عبور كند. چرا عده ای این حرف ها را می زنند و می گویند رهبری مظلوم واقع شده، در حالی كه ما می گوییم رهبر معظم انقلاب نه تنها مظلوم نیستند، بلكه در جهان مقتدر هستند.

این نماینده مجلس گفت: تا آن جایی كه خبر دارم در یكی از جلسات خصوصی جان كری به محمد جواد ظریف گفته كاش ما رهبری مثل شما داشتیم، وقتی همه به مدیر و مدبر بودن رهبر ما افتخار می كنند، بیان برخی از صحبت های دلواپسان نادرست است.

وی گفت: ما امروز به خاطر داشتن چنین رهبری است كه در امنیت كامل هستیم، مطمئن باشید كه آمریكا نه تنها از ما بدش می آید بلكه از ما متنفر است و این مذاكرات را تنها به خاطر اقتدار ما و اقتدار رهبریمان و به خاطر پایبندی ما به رهبریمان انجام می دهد و گرنه ده بار بلاهایی كه سر كشورهای پیرامون ما آورده اند را سر ما می آوردند.

عزیزی این سوال را مطرح كرد كه چرا عده ای به دنبال این هستند كه تیم مذاكره كننده را تضعیف كنند و گفت: امیدواریم كسانی كه دلواپس هستند، ناآگاه باشند زیرا اگر آگاهانه باشد گناه كبیره مرتكب می شوند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «دولت، ملت همدلی و همزبانی» گفت: رهبر معظم انقلاب در این شرایط، هوشمندانه سال 94 را به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری كرده اند، مفهوم این است كه كسانی كه ادعای ولایت مداری دارند در این راه درست گام بردارند.

وی در ادامه به دیدار اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: ما در دیداری كه اخیرا با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان فرمودند كه همدلی و همزبانی باید در عمل دیده شود.

رییس كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما مجلسی ها و همچنین مردم باید از تیم مذاكره كننده حمایت كنیم تا به توافق خوب برسیم.

وی خطاب به دلواپسان افزود: امروز به دلیل این كه تیم مذاكره كننده ما خطوط قرمز را رعایت میكند، مذاكرات طولانی شده است، وگرنه اگر تیم مذاكره كننده نمی خواست خطوط را رعایت كنند مذاكرات خیلی زود پایان می یافت.

عزیزی تاكید كرد: همان طوری كه دیپلمات ها مورد وثوق رهبر معظم انقلاب هستند مورد اعتماد ما نیز هستند.

سیام**9121**1553