۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۳:۴۲
کد خبر: 81647960
T T
۰ نفر

لاهه - ایرنا - سومین دوره مسابقات فوتسال جام فرهیختگان یادواره قربانیان سلاح های شیمیایی در شهر لاهه هلند به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر دوشنبه شب سفارت كشورمان در لاهه ،‌ سومین​ دوره این رقابت ها با همكاری سفارت ایران و شورای فرهیختگان ایرانی در هلند​ با عنوان جام فرهیختگان برگزار گردید.

این رقابت ها به منظور گرامیداشت شهدای شیمیایی كشورمان و قربانیان سلاحهای شیمیایی ​در دو دوره قبل در تاریخ هشتم تیرماه هر سال همزمان با روز مبارزه با سلاح های شیمیایی​ و میكروبی​ برگزار می شد كه امسال به دلیل قرار گرفتن این روز در ماه مبارك رمضان زودتر برگزار گردید.

در این تورنمنت جمعا 10 تیم متشكل از شش تیم دانشجویی از دانشگاه های صنعتی دلفت، آمستردام، صنعتی آیندهون، تونته، لاهه و دو تیم از ایرانیان مقیم هلند به همراه دو تیم از كاركنان سفارت و ارگان ها و سازمانهای بین المللی مستقر در لاهه به رقابت پرداختند.

​​١٠ تیم​ شركت كننده با حضور دانشجویان، ایرانیان مقیم و كاركنان سفارت و نهادهای ایرانی در دو گروه ٥ تیمی بازی های خود را برگزار كردند ​و​ در پایان تیم های دانشگاه صنعتی آیندهون، لاهه و دانشگاه آمستردام به ترتیب مقام های اول تا سوم ​مسابقات​ و تیم جوانان سفارت نیز عنوان تیم اخلاق را به خود اختصاص داد​ند.

​ جوایز تیم های برتر توسط جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه اهداء گردید. ​

​برگزاری ​این رقابتها كه با هدف حفظ انسجام و تقویت هویت ملی صورت می گیرد در سالهای اخیر با استقبال خوب هموطنان و دانشگاهیان روبرو شده است​​.

1095
۰ نفر