۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۵:۴۵
کد خبر: 81647972
T T
۰ نفر

كيهان در يك نگاه – سه شنبه 26 خرداد

۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۵:۴۵
کد خبر: 81647972
كيهان در يك نگاه – سه شنبه 26 خرداد

تهران- ايرنا- روزنامه كيهان روز سه شنبه خبر «‌فارين پاليسي: آمريكا بزرگ‌ترين تأمين‌كننده سلاح براي تروريست‌هاست» را به عنوان تيتر نخست خود انتخاب كرد.

به گزارش ايرنا، در بخشي از تيتر نخست اين روزنامه آمده است: «فارين پاليسي» در گزارشي در مورد «بزرگترين صادركنندگان سلاح در جهان»، طبق معمول نام آمريكا را در صدر قرار داد. اما موردي كه در اين گزارش جديد بود و به صراحت اعلام شد، ايالات متحده به عنوان بزرگترين تأمين‌كننده سلاح و مهمات تروريست‌هاي فعال در جهان (به ويژه در خاورميانه) است.

اين نشريه نزديك به كاخ‌سفيد مي‌نويسد: «تجارت سلاح‌هاي كوچك توسط آمريكا در حدفاصل سال‌هاي 2001 تا 2011 دو برابر شده و از سال 2011 به بعد نيز همچنان رو به رشد است. ايالات متحده در حال حاضر بازار تجارت و صادرات سلاح‌هاي كوچك را در اختيار خود دارد. سلاح‌هاي سبك از ويژگي‌ حمل و نقل آسان برخوردار بوده و در دنياي امروز مهمترين سلاح براي گروه‌هاي تروريستي محسوب مي‌شوند.»

اين روزنامه عكس نخست صفحه اول خود را با تيتر «استقبال از شهداي پيام آور كربلاي4 در ميدان بهارستان» به مراسم تشييع شهدا در تهران اختصاص داده است.

در توضيح خبر اين تصوير آمده است:‌ مراسم تشييع و وداع با 275 شهيد والامقام امروز و با حضور آحاد مردم قدرشناس و شهيدپرور تهران از همه گروه‌ها و اقشار برگزار مي‌شود.

حسين شريعتمداري در يادداشت روزنامه با تيتر «تزريق پني‌سيلين» ديدگاه هاي خود درباره مذاكرات هسته اي را بيان كرده است.

در بخش اخبار ويژه اين روزنامه نيز تيترهاي «خبررساني مي‌كنيد يا از آرزوها خبر مي‌دهيد؟!، ‌اظهارات جهانگيري بي‌اعتبار كردن تمام مديران اقتصادي دولت است، نظام بانكي خواب است/بانك‌ها فقط به نورچشمي‌ها وام مي‌دهند، دولت نقدپذير است به شرط اينكه كسي حرف نزند! و اعاده حيثيت از اعضاي كلوب صهيونيستي روتاري؟!» منتشر شده است.

شبد **‌1095 ** 2023
۰ نفر