۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۴
کد خبر: 81649243
T T
۰ نفر
آغاز نگران كننده تیم ملی فوتبال ایران در راه رسیدن به جام جهانی 2018

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا 2019 را با تساوی یك بر یك مقابل تركمنستان به پایان رساند تا آغاز نگران كننده ای در این رقابت ها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (سه شنبه) نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا 2019 را مقابل تركمنستان برگزار كرد.

این دیدار از گروه D و در شهر داش آغوز تركمنستان برگزار شد و در پایان به تساوی دور از انتظار یك بر یك انجامید.

در دقیقه چهارم سردار آزمون در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه ای زمینی نخستین گل تیم ملی كشورمان را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه نخست تیم ایران بر توپ و میدان تسلط داشت و تیم میزبان نیز با حمایت تماشاگران خود سعی داشت خود را به دروازه شاگردان كارلوس كی روش نزدیك كند.

كی روش در این دیدار محمدحسین كنعانی زادگان و مهدی ترابی دو بازیكن جوان خود را در تركیب اصلی قرار داده بود كه این نفرات تلاش زیادی از خود نشان دادند.

در دقیقه 45 و درحالیكه بازی روند كندی داشت حركت ساپاروف از جناح راست و ارسال وی از چند مدافع تیم كشورمان گذشت تا میزبان با گل روسلان مینگازوف به تساوی دست یافته و ورزشگاه را غرق در شادی كند.

در آغاز نیمه دوم كارلوس كی روش 2 تغییر در تركیب تیم خود ایجاد كرد و مهدی طارمی و امید ابراهیمی را به جای مهدی ترابی و مسعود شجاعی به میدان فرستاد.

حضور طارمی در زمین سبب شد تا بازیكن جوان با حركات پابه توپ خود سرعت بیشتری به حملات تیم ایران بدهد.

این مهاجم در دقیقه 50 با تكلی خطرناك روی پای مدافع تركمنستان با كارت زرد جریمه شد.

در دقیقه 56 بختیار احمدوف هافبك تكنیكی تركمنستان دو مدافع ایران را از پیش روی برداشت و شوت سنگینی را روانه دروازه ایران كرد كه با واكنش خوب علیرضا حقیقی مواجه شد.

در دقیقه 66 وحید امیری جای خود را به رضا قوچان نژاد داد تا تیم ایران برای رسیدن به برتری با 3 مهاجم به كار خود ادامه دهد.

پس از اینكه تغییرات نیز نتوانست در روند بازی ایران تغییر چندانی ایجاد كند تیم ایران برای رسیدن به گل برتری، ارسال های بلند را در دستور كار قرار داد تا شاید خط دفاعی تركمنستان برای دومین بار مغلوب مهاجمان تیم كشورمان شود.

در نهایت تیم ملی فوتبال ایران در دیداری كه نمایش دلچسبی نداشت مقابل تیم باانگیزه و البته بی نام و نشان تركمنستان با تساوی یك بر یك متوقف شد تا شروع ناامید كننده ای در راه رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه داشته باشد.

تیم ایران به غیر از گلی كه در دقیقه چهارم به ثمر رساند با وجود تلاش بازیكنانش، فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیارود.

تیم ملی تركمنستان كه در رتبه 137 فیفا قرار دارد نخستین دیدار خود در این رقابت ها را با یك گل واگذار كرده بود.

با نتایج به دست آمده امروز، گوام با 6 امتیاز از 2 بازی در صدر جدول رده بندی گروه D قرار گرفت و عمان با 3 امتیاز از یك بازی دوم است.

ایران با یك امتیاز از یك بازی در جایگاه سوم ایستاد و تركمنستان نیز با كسب نخستین امتیاز خود در دومین بازی در جایگاه چهارم ایستاد.

هندوستان نیز با قبول دو شكست از 2 بازی در قعرجدول رده بندی قرار دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با تركیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمدحسین كنعانی زادگان، وریا غفوری، احسان حاج صفی، آندرانیك تیموریان، خسروحیدری، مسعود شجاعی(امید ابراهیمی)، وحید امیری(رضا قوچان نژاد)، مهدی ترابی(مهدی طارمی) و سردار آزمون به میدان رفت.

ورزشی(2)**3783**1379
۰ نفر