۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81652038
T T
۰ نفر
بیش از 60 درصد كودكان خیابانی با والدین خود زندگی می كنند

تهران- ایرنا- معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور گفت:بالای 60درصد از كودكان خیابانی درخانواده هایی زندگی می كنند كه در آن پدر و مادر حضور دارند.

ولی الله نصر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برخی از اولیای این كودكان فقیر، بیكار و یا معتاد هستند كه همین امر موجب اجباری شدن كار كودكان در خیابان ها می شود.

وی تصریح كرد: دختران این خانوادها در شرایط بحرانی به جای كار در خیابان اغلب در مشاغل خانگی بكارگمارده می شوند و یا درگیر ازدواج زودهنگام می شوند.

نصر خاطرنشان كرد: سالانه نزدیك به هفت هزار كودك و نوجوان خیابانی و خانواده در سطح كشور توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرد.

حمایت از كودكان نیازمند مسولیت اجتماعی همه شهروندان است مردم می توانند با حمایت از برنامه های بازتوانی دولت برای كنترل و كاهش پدیده كمك موثری باشند.

وی ادامه داد: هم‌اكنون ظرفیت بسیار خوبی در حوزه مداخلات اجتماعی تحت عنوان فوریت‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی ترسیم شده است و چنانچه سایر دستگاه‌ها با سازمان بهزیستی همكاری كنند شاهد اقدامات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور گفت: تجربه جهانی نشان داده است كه اجبار به محو كودكان از خیابان ممكن است منجر به آسیب های پنهان درآنها شود در عوض برنامه های كاهش آسیب توام با نظارت مددكاران بر خانواده ها می تواند منجر به رشد سالم و شكوفایی كودكان شود.

نصر افزود: با پرداخت پول به كودكان خیابانی از استمرار حضور درخیابان و صدمه دیدن بیشتر آنها حمایت می كنیم كه بهتر است بجای آن از مددكاران حامی این كودكان حمایت كنیم.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور گفت: سازمان بهزیستی برنامه های خود را در این حوزه بر دو محور كاهش آسیب های ناشی از از پدیده وكنترل عوامل بوجود آورنده آن (‌شكاف طبقاتی و مهاجرت ) متمركز كرده است.

اجتمام**9188**1776
۰ نفر