۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81652685
T T
۰ نفر
هیئت انصار الله خواستار دیدار فوری با بان كی مون شد

ژنو- ایرنا- منابع خبری اعلام كردند كه هیئت انصار الله شركت كننده در مذاكرات ژنو درباره بحران یمن با ارسال نامه ای به بان كی مون دبیر كل سازمان ملل، خواستار دیدار فوری با وی شد.

به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: این هیئت با موانعی برای ورود در وقت مناسب مواجه شد و این حق ما و حق مردم یمن است كه بان كی مون زمانی را برای دیدار با هیئت انصار الله حتی برای چند دقیقه همانطور كه با هیئت ریاض دیدار داشت اختصاص دهد.

اعضای هیئت انصار الله در ژنو در این نامه با تشكر از دبیر كل سازمان ملل از تلاش های وی برای حل بحران یمن ابراز امیدواری كرده اند كه دیداری با دبیر كل سازمان ملل در هر نقطه ای از جهان داشته باشند.

اعضای هیئت انصار الله تاكید كرده اند كه، ما معتقدیم دیدار ما با بان كی مون حامل پیام مثبتی برای مردم یمن كه امید زیادی به این دیدار بسته اند، خواهد بود.

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شب گذشته پایان مذاكرات یمن درباره بحران این كشور را بدون دستیابی به توافق اعلام و تاكید كرد كه تلاش بیشتری برای دستیابی به آتش بس موقت در ماه رمضان می كند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای آن كشور را تامین می كنند، جلوگیری كند.

براثر این حملات تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این كشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان كه با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حكومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز كرد، اكنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ كدام از خواسته های خود نرسیده است.

خاورم** 1453/1275
۰ نفر