۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81653981
T T
۰ نفر
افزايش مرگ و مير ناشي از عفونت‌هاي بيمارستاني در كشور

تهران-ايرنا-رييس انجمن ميكروب شناسي ايران با بيان اينكه مقاومت‌ ميكروبي بدن بيماران هزينه هاي بسياري را به سيستم بهداشتي و درماني كشور تحميل كرده است، گفت:ميزان مرگ و مير ناشي از عفونت‌ها در اثر اين مقاومت‌ افزايش يافته است.

به گزارش گروه علمي ايرنا از انجمن ميكروب شناسي ايران، دكتر محمدمهدي فيض آبادي افزود: افزايش مقاومت‌هاي ميكروبي، داروهاي فعلي را ناكارآمد و دسترسي به داروهاي قوي تر ضدميكروبي را مشكل تر مي كند.

وي با اشاره به برگزاري شانزدهمين كنگره بين المللي ميكروبيولوژي ايران از سوم تا پنجم شهريورماه سال جاري در محل سالن همايش هاي بين‌المللي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، استقبال پزشكان از اين كنگره را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: تاكنون صدها نفر براي شركت در اين كنگره ثبت نام و مقالات خود را ارسال كرده‌اند.

رييس انجمن ميكروب شناسي ايران، در مورد محورهاي برگزاري اين دوره از كنگره گفت: مقاومت‌هاي ميكروبي اولين محور كنگره است؛ از آنجايي كه مقاومت ميكروبي در مراكز تشخيصي و درماني و بيمارستان‌ها بسيار مشكل ساز شده است اين موضوع در پانلي مورد بررسي قرار مي گيرد.

فيض آبادي با بيان اينكه بيماري‌هاي مشترك انسان و دام عنوان پانل ديگر اين كنگره است، اظهار كرد: بيماري هاي ناقله از حيوانات به انسان و به ويژه بيماري هاي بازپديد و نوپديد در ايران و جهان مورد توجه ويژه است و اساتيد صاحب فن براي ايراد سخن در اين مورد دعوت شده اند.

رييس شانزدهمين كنگره بين المللي ميكروبيولوژي ايران ادامه داد: واكسن، از ديگر موضوعات حائز اهميت است كه به پيشگيري از بروز بيماري‌ها كمك مي‌كند؛ از اين رو مهماني از فرانسه در مورد واكسن عليه سياه سرفه و سل در اين كنگره سخنراني خواهد كرد.

فيض آبادي يكي ديگر از محورهاي كنگره را تركيبات طبيعي ضدميكروبي دانست و گفت: از اين موضوع استقبال بسياري شده است. بر اين اساس در مورد مواد موثره حاصل از تركيبات طبيعي گياهي كه مي‌توانند در سلامت انسان سودمند باشند و علاوه بر از بين بردن موجودات موذي و مزاحم به تقويت سيستم دفاعي و بنيه انسان ها و حيوانات كمك كنند در قالب سمپوزيومي صحبت خواهد شد.

وي به ميكروب شناسي آب و ميكروب شناسي موادغذايي به عنوان ديگر محورهاي كنگره اشاره و اظهار كرد: سمپوزيومي با حضور كارشناسان ارشد مراكز كنترل كيفي سازمان غذا و دارو در اين خصوص برگزار مي‌شود.

فيض آبادي با بيان اينكه مهلت ارسال مقالات به اين كنگره 31 خردادماه بوده است، از تمديد زمان ارسال مقالات تا 15 تيرماه خبر داد و گفت: قرار است اين مقالات در يكي از نشريات آي.اس.آي به چاپ برسد و هرچقدر دقت و صحت مقالات بيشتر باشد شانس بيشتري براي چاپ آنها وجود دارد.

علمي(1)1834**1440
۰ نفر