هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای تببین خدمات این قوه به مردم است

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی دادگستری كل آذربایجان غربی گفت: هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای تببین خدمات این قوه به مردم است و سعی می كنیم از این فرصت در راستای شناساندن خدمات دستگاه قضا در استان گام برداریم.

ابراهیم علی نژاد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هفته از اول تیرماه سال جاری در آذربایجان غربی همزمان با سراسر كشور آغاز می شود و تا هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی ادامه می یابد.

وی اضافه كرد: در این هفته همایش های ویژه ای در راستای آشنا كردن مردم با خدمات قوه قضاییه برگزار می شود كه از جمله آنها می توان به برگزاری همایش شوراهای حل اختلاف و همایش استانی بزرگداشت هفته قوه قضاییه اشاره كرد.

وی اظهار كرد: دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از جمله دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در استان هستند.

معاون فرهنگی دادگستری كل آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این هفته رییس كل دادگستری و معاونان وی در دیدار مردمی حضور یافته و با مشكلات آنان در حوزه قضایی آشنا می شوند تا در صورت لزوم دستوراتی را برای كاهش مشكلات این افراد صادر كنند.

علی نژاد گفت: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم یادبود شهدای 7 تیر، دیدار با خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران دادگستری استان از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در آذربایجان غربی به شمار می روند.

شهید آیت الله محمد بهشتی در روز هفتم تیرماه سال 1360 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران به همراه 72 نفر از اعضای این حزب توسط منافقان كوردل به شهادت رسید.

او در آن زمان رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بود.

8137/2093