۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81655619
T T
۰ نفر
كساني كه نمي توانند روزه بگيرند در ملاء عام روزه خواري نكنند

گرگان - ايرنا - معاون پيشگيري از وقوع جرم دادسراي عمومي و انقلاب مركز گلستان از كساني كه بنا به دلايل شرعي و پزشكي نمي توانند روزه بگيرند خواست: به بايسته هاي ماه مبارك رمضان احترام بگذارند و از روزه خواري در ملاء عام خودداري كنند.

به گزارش ايرنا از دادگستري گلستان اميرضا رمضاني روز دوشنبه اظهار كرد: افرادي كه بدون توجه به حرمت ماه مبارك رمضان اقدام به روزه خواري در ملاعام كنند، بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامي مصوب 1375، مجرم محسوب مي شوند و به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق، محكوم خواهند شد.

وي با بيان اين كه دستورات لازم براي براي مقابله با روزه خواري در ملاء عام صادر شده است افزود: براي برخورد با واحدهاي صنفي نظير رستوران ها، اغذيه فروشي ها و قهوه خانه هايي كه بدون اخذ مجوز در داخل شهر و برخلاف دستورالعمل ناجا اقدام به عرضه غذا نمايند نيز دستورات لازم به پليس اماكن داده شده است.

رمضاني گفت: البته تعدادي از اماكن عرضه غذا در سطح شهر براي رفاه حال مسافران و همچنين اشخاصي كه شرايط گرفتن روزه را ندارند در نظر گرفته شده است كه با رعايت مقررات و ضوابط به ارائه خدمات به مراجعين مي پردازند.

3014/6159