۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81655635
T T
۰ نفر
اكبري: نقاط قوت آمريكا از كار افتاد/در تمام بخش ها بهتر بازي كرديم

تهران - ايرنا - سرمربي تيم واليبال زير 23 سال گفت: تيم ملي واليبال ايران در دو مسابقه برگشت مقابل آمريكا درليگ جهاني در تمام بخش ها بهتر از حريف بازي كرد و نقاط قوت اين تيم را از كار انداخت.

پيمان اكبري درگفت و گو با ايرنا اظهار داشت: تيم ملي در دو مسابقه مقابل آمريكا عملكرد فوق العاده اي داشت. با توجه به قدرت و سيستم بازي آمريكا شايد كسي پيش بيني نمي كرد كه بتوانيم در دو مسابقه پياپي آمريكا را سه بر صفر شكست بدهيم.

وي ادامه داد: تيم آمريكا در زدن اسپك توانايي بسيار زيادي دارد، اما نقطه قوت اين تيم اين است كه اكثرامتيازاتشان از اين بخش به دست مي آيد و در دفاع روي تور عملكرد خوبي ندارند. نقطه قوت ديگر آمريكا در زدن سرويس است كه در اين دو مسابقه از كار افتاده بود و بازيكنان اين تيم نتوانستند سرويس هاي فوق العاده خود را مانند مسابقات قبلي تكرار كنند.

كاپيتان پيشين تيم ملي واليبال ايران گفت: ايران در زدن سرويس، دفاع روي تور و دريافت بهتر از آمريكا بود و تماشاگران پرشور حاضر در سالن هم كار را براي تيم ميهمان سخت كردند.

وي افزود: در ست اول مسابقه ديشب آمريكا 74 درصد موفقيت در دريافت داشت، اما در حمله فقط 34 درصد موفق بود. در مقابل ايران با 44 درصد موفقيت در دريافت، 54 درصد موفقيت در حمله را ثبت كرد. اين مسئله نشان دهنده عملكرد ضعيف پاسور و نا آماده بودن مهاجمين آمريكا در اين مسابقه بود.

اكبري گفت: جان اسپراو سرمربي آمريكا در اين مسابقه عملكرد خوبي نداشت اما در مقابل اسلوبودان كواچ با تغييراتي كه در چند مسابقه اخير ايجاد كرده است،‌ به خوبي ايران را به سوي كسب چهار پيروزي پياپي هدايت كرد.

تيم ملي واليبال ايران در دو مسابقه پياپي خود در هفته ششم ليگ جهاني 2015 با نتايج مشابه سه بر صفر از سد آمريكا گذشت و هم اكنون با 13 امتياز در رده سوم گروه ب جاي گرفته است.

ورزشي (4) ** 2024**1590