۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81657149
T T
۰ نفر
مخالفت برخی نمایندگان شاخص فراكسیون های مجلس با استیضاح فانی

تهران - ایرنا - برخی نمایندگان شاخص از فراكسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی كه با استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مخالف هستند، معتقدند: این استیضاح فردا رای نمی آورد و فانی در مسوولیت خود ابقا می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، این نمایندگان عضو فراكسیون های مختلف مجلس در گفت و گو با ایرنا مخالفت خود را با استیضاح فانی اعلام كردند.

الیاس نادران، سید محمد بیاتیان و امیرحسین قاضی زاده هاشمی از اعضای فراكسیون اصولگرایان مجلس در گفت و گو با ایرنا ضمن مخالفت با استیضاح فانی تاكید كردند كه مشكل وزارت آموزش و پرورش مدیریتی نیست.

نادران نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است: با استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش باید مخالفت كرد.

سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس نیز كه یكی از امضاكنندگان استیضاح فانی بود به خبرنگار ایرنا گفت كه در حال حاضر مشكل وزارت آموزش و پرورش مدیریتی نیست بلكه كمبود منابع مهم ترین مشكل این وزارتخانه است و مجلس باید با تخصیص منابع لازم مشكل فرهنگیان كشور را حل كند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد نیز به ایرنا گفت: به نظرم در شرایط كنونی اولویت كشور استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و رییس فراكسیون اهل سنت مجلس، یوناتن بت كلیا نماینده آشوریان و كلدانی و عضو فراكسیون اقلیت مجلس نیز از دیگر مخالفان با استیضاح فانی هستند.

همچنین شماری از اعضای فراكسیون رهروان ولایت مجلس از جمله عباسعلی منصوری آرانی نماینده كاشان، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، سید رمضان شجاعی كیاسری نماینده ساری و احمد بخشایش اردستانی نماینده اردستان مخالفت خود و اكثریت اعضای فراكسیون خود را با این استیضاح اعلام كردند.

مسعود پزشكیان و كمال الدین پیرموذن نمایندگان اصلاح طلب نیز با مخالفت از استیضاح فانی از عدم همراهی طیف همفكران خود با استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر دادند.

جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش قرار است فردا در مجلس برگزار شود، براساس اخبار موجود تا كنون 35 نفر از مجموع 64 امضا كننده استیضاح فانی امضای خود را پس گرفته و انصراف خود را اعلام كرده اند.

سیام**9103**9132 ** 1336
۰ نفر