۲ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۱۰
کد خبر: 81657601
T T
۰ نفر
مذاكره ایران و اروپا برای نگارش متن توافق پس از یك روز وقفه

تهران - ایرنا - پس از یك روز وقفه كه در پی رایزنی تیم مذاكره كننده هسته ای با 3 وزیر اروپایی عضو 1+5 پیش آمد ، معاونان وزیر امور خارجه مذاكره برای نگارش متن توافق جامع را از سر گرفتند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دو نوبت در عصر و شامگاه سه شنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاكره كردند.

روز یكشنبه، تیم مذاكره كننده هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف با فدریكا موگرینی هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در باره روند نگارش متن توافق و اختلاف های موجود رایزنی كردند.

ظریف درباره نتایج دیدارها با همتایان اروپائی خود گفت: در این دیدارها درباره نحوه تسریع گفتگوها در چند روز دشوار پیش رو گفتگو و توافق كردیم به تهیه پیش نویس در سطح روسا ادامه دهیم. در صورت لزوم برای كمك به روند گفتگوها وزرای خارجه هم در جمع مذاكرات حاضر خواهند شد.

وزیر امور خارجه به « چند روز بسیار دشوار آینده» اشاره كرد و گفت: نمی دانم چند روز برای پایان دادن به این مذاكرات زمان لازم است. همه تعهد سیاسی دارند تا به جلو بروند اما همانطور كه بارها گفته ام اگر اراده سیاسی برای پذیرش واقعیت ها و حركت به سمت جلو براساس آنچه كه در لوزان موافقت كرده ایم، وجود داشته باشد امكان خوبی برای پایان دادن به این مذاكرات تا مهلت تعیین شده یا چند روز پس از آن وجود خواهد داشت.

عراقچی و روانچی از چهارشنبه هفته گذشته در هشتمین دور مذاكره نگارش متن توافق جامع در وین بسر می برند.

مهلت خودخوانده نگارش متن توافق روز دهم تیر بسر خواهد رسید.

1553
۰ نفر