۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81658232
T T
۰ نفر

فیلم برتر جشنواره فجر در شبكه نمایش خانگی

۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81658232
فیلم برتر جشنواره فجر در شبكه نمایش خانگی

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی سیزده به كارگردانی هومن سیدی و تهیه كنندگی سعید سعدی از هفته آینده در شبكه نمایش خانگی توزیع می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، هنرمندانی چون امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، نوید محمدزاده، یسنا میر طهماسب، بیژن سراج و مهران احمدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی موسسه رسانه‌های تصویری فیلمنامه را هومن سیدی نوشته و آن را علی تبریزی فیلمبرداری كرده است. سال تولید فیلم 1392 و مدت آن 93دقیقه است.

فیلم سینمایی سیزده نامزد پنج جایزه و برنده سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین كارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مكمل مرد از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شده است.

این فیلم خرداد 94 در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در سه بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبرداری نامزد كسب جایزه در بخش استعداد های نو بود. این جشنواره جایزه بهترین فیلم را به هومن سیدی داد و جایزه بهترین فیلمبرداری نیز برای همین فیلم به علی تبریزی تعلق گرفت.

فیلم سینمایی سیزده قبلا نیز جایزه بهترین فیلم بخش موج نو از جشنواره پوسان (كره جنوبی ) و نتپك از جشنواره ورشو(لهستان) را كسب كرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ نوجوان 13 ساله ای به نام بمانی، به دلیل تنهایی و عقده هایی كه برایش بوجود آمده به جوانان ناباب بزرگتر از خودش پناه می برد و این امر باعث تغییر و تحول در بمانی می شود، دست آخر او به همه كس و همه چیز بی اهمیت می شود...

DVDفیلم شامل پشت صحنه، گفتگوی اختصاصی هومن سیدی، زیر نویس انگلیسی، صدای دالبی5:1 و صدای استریو دو باند و گالری عكس‌های آن است.

فراهنگ**9246**1569
۰ نفر