۴ تیر ۱۳۹۴، ۹:۲۵
کد خبر: 81659161
T T
۰ نفر
21 تحريمي كه «روز توافق»‌ بايد لغو شود، تيتر يك جوان

تهران- ايرنا- روزنامه جوان در شماره روز پنج شنبه چهارم تير در تشريح تيتر يك نوشت: يكي از محورهاي مهم بيانات رهبر انقلاب را بايد ترسيم خطوط قرمز توافقنامه جامع هسته‌اي توسط ايشان دانست. با توجه به مطالبه رهبري از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان اين سؤال مطرح مي‌شود كه تحريم‌هاي اقتصادي، مالي و بانكي كه بايد فوراً هنگام امضاي موافقتنامه لغو شود‌، دقيقاً شامل كدام يك از تحريم‌ها مي‌شود.

اين روزنامه با اشاره به موضوع جاسوسي آمريكا از اعتماد‌ هم‌پيمانان، نوشت: انتشار اسناد ويكي ليكس درباره جاسوسي امريكا از رؤساي جمهور فرانسه واكنش شديد فرانسوي‌ها را در پي داشته است. فرانسوا اولاند در واكنش به اين اقدام گفت: پاريس اقداماتي كه امنيتش را به خطر بيندازد تحمل نمي‌كند. با وجود ارتباط نزديك بين واشنگتن با متحدان اروپايي‌ جاسوسي‌هاي گسترده امريكا از مقامات اروپايي در سال‌هاي اخير ديوار اعتماد بين كشورهاي اروپايي با امريكا را فروريخته است.

روزنامه جوان با انتشار موضوع خط بطلان بر القاي سياسي ‌بودن استيضاح با بقاي فاني، نوشت: روز گذشته مجلس شوراي اسلامي، در جريان بررسي طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش تشكيل جلسه علني داد و بعد از استماع توضيحات وي و سخنان موافقان و مخالفان با 76 رأي موافق، 167 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع از مجموع 256 رأي مأخوذه، با «عدم‌اعتماد» به فاني مخالفت كرد و بدين ترتيب علي‌اصغر فاني مجدداً در مقام خود ابقا شد. اما از نكات مورد توجه در استيضاح وزير آموزش و پرورش اين بود كه مجلس نشان داد فارغ از بازي‌هاي سياسي به دنبال انجام وظايف خود بود و هرگز فشارها و لابي‌هاي جريان‌هاي سياسي نمي‌تواند در تصميم‌گيري‌هاي آن نقشي داشته باشد.

تمرد نظاميان سعودي در جنگ با يمن، تيتر ديگر اين روزنامه است. رژيم آل‌سعود هر روز بيشتر در باتلاق يمن فرو مي‌رود، گزارش‌هاي منتشر شده حاكي از افزايش نارضايتي و تمرد در ميان خلبان‌هايي است كه در طول سه ماه گذشته مناطق مختلف يمن را بمباران كرده‌اند و در همين حال رسانه‌هاي غربي كه پيش از اين نسبت به جنايات عربستان سعودي سكوت كرده بودند طي چند روز گذشته به صورت قابل توجهي حملات بي‌هدف و فاقد استراتژي آل‌سعود را مورد انتقاد قرار داده‌اند. چند روز پس از خبر خودكشي يك خلبان سعودي بر اثر مشاهده تصاوير كشتار كودكان يمني و اجساد آنها و خانه‌هاي ويران شده رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه خبر دادند تعدادي از خلبا‌ن‌هاي عربستاني از حمله به يمن در ماه رمضان خودداري كرده‌اند.

روزنامه جوان در صفحه ي نخست به عنوان هاي «عميق تر شدن ركود به روايت گمرك»، و «بابك زنجاني سوم در دولت يازدهم شناسايي شد» پرداخت و در بخش يادداشت روز موضوع هاي«فرافكني در پرونده مفاسد اقتصادي» به قلم عباس حاجي ‌نجاري، «جاسوسي از متحدان عادت آمريكاست!» نوشته ي رحمان نعيمي، «واليبال و خط قرمز بر سياه ‌نمايي غربي‌ ها» به قلم سعيد احمديان و «لطفاً سؤال ازحوزه مسكن را پس بگيريد!» نوشته ي مهدي فتحي مقدم را برجسته كرد.

*گروه اطلاع رساني

پژوهشم**9128**9131