۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81660263
T T
۰ نفر

عراقچی: مشكلات عمده همچنان مانع كار است

۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81660263
عراقچی: مشكلات عمده همچنان مانع كار است

تهران - ایرنا - سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای نگارش متن را « بویژه در بخش های آخر» دشوار توصیف كرد و گفت: همچنان مشكلات عمده ای مانع كار است.

معاون وزیر امور خارجه روز جمعه گفت: با این حال در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

عراقچی از حضور تمامی هیات های مذاكره كننده به ریاست معاونان وزیران خارجه 1+5 در وین خبر داد و گفت: جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با معاونان و هیات برگزار می شود. در بخش های حساس موضوع آنها هم بعضا مواضع متفاوتی با یكدیگر دارند كه هماهنگ شدنشان كار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین آنها برگزار شود.

وی اظهار داشت: درمجموع، كار به سختی و به آهستگی به پیش می رود.

عراقچی درپاسخ به سوالی درباره اظهار نظر یكی از مذاكره كنندگان ارشد 5+1 مبنی بر پیشرفت 90 درصدی نگارش متن گفت:در حال حاضر نمی شود از عدد و رقم صحبت كرد. همانطور كه می دانید یك متن اصلی وجود دارد و چندین ضمیمه ، درهركدام از اینها با درصدهای مختلفی به پیش رفته ایم. در متن اصلی نسبت به ضمائم پیشرفت ها بهتر بوده است.

وی افزود:به دلیل این كه ضمائم درگیر جزییات بسیار زیادی است پیشرفت كار قدری دشوارتر است. نمی توان از درصد خاصی صحبت كرد . برخی موضوعات هنوز مانده كه از نظر كیفی اهمیت بیشتری دارد . موضوعاتی هست كه حل شده ولی اهمیتش كمتر است .

عراقچی با اشاره به اینكه محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران شنبه وارد وین می شود، افزود: فكر می كنم روزهای شنبه و یكشنبه ملاقات های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره كار نگارش ادامه پیدا خواهد كرد.

وی در پاسخ به موضوع تمدید مذاكرات گفت : بحث تمدید الان در دستور كار ما وجود ندارد، بنای ما این است كه تا زمان تعیین شده بتوانیم به یك توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی كار را ادامه می دهیم، تا در پایان به یك جمع بندی برسیم.

1553
۰ نفر