۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81661185
T T
۰ نفر
ظریف: طرف مقابل زیاده خواهی نكند، حتما به توافق می رسیم

وین - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: اگر طرف مقابل آمادگی به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران و انجام وظایف خود را داشته باشد و زیاده خواهی نكند، حتما به توافق خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وین، ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه صبح شنبه به وقت محلی در بدو ورود به وین - محل مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ، لازمه رسیدن به یك توافق خوب را رعایت منافع و حقوق مردم ایران دانست و تاكید كرد كه طرف مقابل باید به تعهدات خودش نسبت به برداشتن تمام تحریم ها عمل كند.

رییس تیم مذاكره كننده هسته ای ایران اظهار داشت: ما با هدف رسیدن به یك توافق كه منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده باشد و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمدیم و مطمئنیم كه اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد كه حقوق مردم ما را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد یعنی برداشتن تحریم ها و همزمان با اقدامات ما، اقدامات خودش را انجام دهد و زیادی خواهی نكند حتما به توافقی خواهیم رسید كه به نفع همه باشد .

ظریف با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به یك توافق خوب ادامه داد: ما با این دید به وین آمدیم كه بتوانیم در چند روزه آینده با توجه به اینكه زمان مهم نیست و رسیدن به یك توافق خوب مهم است، به نتیجه خوب برسیم .

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آقای جان كری در اظهاراتی گفته است كه شرط رسیدن به توافق خوب یا توافق نهایی این است كه ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد، گفت: در لوزان نسبت به راه حل ها تفاهم كردیم و در مورد راه حل ها كار را ادامه می دهیم. آن چه ضروری است این است كه طرف مقابل واقعیت ها را بپذیرد و بر اساس همان واقعیت ها كار خودش را انجام دهد.

ظریف تاكید كرد: برداشتن و متوقف كردن همه تحریم های از تعهدات طرف مقابل است و ما نیاز داریم كه به صورت جدی، این تعهد را در طرف مقابل ببینیم؛ چون جمهوری اسلامی كاملا به تعهدات خویش پایبند است و كار را به پیش می برد.

ظریف كه برای پیوستن به آخرین مرحله مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تا ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیرماه) به وین پایتخت اتریش سفر كرده است، در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال 'سباستین كورتز' وزیر امور خارجه اتریش قرار است.

اتریش علاوه بر سوئیس، بارها میزبان مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بوده است.

جان كری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریكا و طرف اصلی مذاكره كننده ایران نیز شب گذاشته وارد وین شد.

قرار است ظریف و كری امروز با یكدیگر مذاكراتی دو جانبه داشته باشند.

اروپام 1572**1701