۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81662396
T T
۰ نفر
عقب نشيني جزيي نيروهاي مقاومت مردمي يمن از عدن

تهران- ايرنا- منابع خبري استان عدن از عقب نشيني جزيي نيروهاي مقاومت مردمي يمن متشكل از گارد رياست جمهوري و نيروهاي طرفدار صالح رئيس جمهوري سابق يمن وانصار الله از اين استان خبر دادند.

به گزارش شبكه خبري بي بي سي به نقل از مقامات امنيتي نيروهاي مقاومت مردمي يمن شماري از نيروهاي خود را از شهر عدن واقع در جنوب يمن را جهت تقويت مواضع خود در مناطق ديگر به عقب بردند.

شبكه خبري مذكور افزود: دو گردان از نيروهاي گارد رياست جمهوري و نيروهاي طرفدارعلي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق يمن عدن را به مقصد صنعا و صعده در نزديكي مرزهاي عربستان ترك كردند.

اين در حالي است كه عربستان متجاوز صبح روز گذشته اقدام به اعزام نيروهاي مزدور خود از طريق زميني ودريايي به بندر البريقه ،بمباران عدن توسط جنگنده هاي متجاوز خود همراه با گلوله باران اين شهر از سوي كشتي هاي مستقر در خليج عدن كرد.

عربستان سعودي و هم پيمانانش تحت حمايت غرب، از ششم فروردين سال جاري به بهانه بازگرداندن دولت مستعفي و فراري يمن به قدرت، تجاوز نظامي به اين كشور را آغاز كرده است .

بر اثر حملات هوايي ائتلاف سعودي به يمن تاكنون هزاران شهروند اين كشور كشته و زخمي و حدود يك ميليون نفر نيز آواره شده اند.

عربستان همچنين با محاصره زميني، دريايي و هوايي يمن مانع ورود نيروها و محموله هاي امدادي به اين كشور شده است.

خاورم** 1453**1566
۰ نفر