۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵
کد خبر: 81662476
T T
۰ نفر
ستاری:اولین نشست شورای عالی فضایی آخرمرداد برگزار می شود

تهران-ایرنا-معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از برگزاری اولین نشست شورای عالی فضایی در آخر مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: احتمالا این نشست با حضور رییس‌جمهور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سورنا ستاری امروز یكشنبه در حاشیه بازدید از شركت پیام‌افزار پیك‌آسا در جمع خبرنگاران گفت:دستور جلسه در حال تدوین است و تا آخر مردادماه اولین جلسه این شورا برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد:همچنین مركز ملی فضایی ایران تشكیل شده و كمیته‌های آن در حال فعالیت هستند.



** برنامه‌ریزی برای حضور فعال در حوزه IT

ستاری با اشاره به این كه در حوزه IT ( فناوری اطلاعات ) جایگاه بدی نداریم،‌ گفت: در حوزه مخابرات جایگاه ما مطلوب نبوده و در سال‌های گذشته بازارهای داخلی را از دست دادیم و باید برای برگرداندن آنها برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی اظهار كرد: اقدامات و برنامه های جدیدی هفته گذشته در این معاونت صورت گرفته تا بتوانیم بازارهایی كه در سال‌های گذشته در این حوزه از دست دادیم دوباره به دست آوریم.

ستاری با اشاره به بازدید دوره ای از شركت های دانش بنیان پیشتاز، گفت:در بازدید دوره ای از شركت ها، پیگیر رفع مشكلات آنها هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به رقابت شركت های دانش بنیان در حوزه IT با برخی از شركت های چینی اشاره كرد و افزود: به صورت جدی پیگیر بدست آوردن بازارهای مناسب برای شركت های دانش بنیان فعال در حوزه IT هستیم.

وی به ارائه تسهیلات صادرات به شركت های دانش بنیان اشاره كرد و گفت:نحوه ارائه تسهیلات به شركت هایی كه در زمینه صادرات محصولات فعالیت می كنند در قالب آیین نامه این تسهیلات اعلام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینكه باید زیرساخت و اصول تجاری را رعایت كنیم، گفت:حمایت از شركت های دانش بنیان در قالب تسهیلات انجام می گیرد.

وی با شاره به اینكه باید شیوه تجاری سازی عاوم انسانی را فرابگیریم، افزود:شبكه های اجتماعی در واقع مباحث علوم انسانی هستند كه بر روی پلتفروم IT نشسته اند و باید بتوانیم شبكه های اجتماعی بومی را با ابزار IT گسترش دهیم.

ستاری با اشاره به اینكه نقش ما گسترش بسترهای مناسب است، اظهار كرد: در حال حاضر بسترسازی بوقوع پیوسته و شركت هایی كه باید به صورت خاص مورد حمایت قرار گیرد اعلام كنند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

شركت نرم افزاری پیك آسا از سال 1379 فعالیت خود را در قالب گروه توسعه و ساخت نرم افزارهای مخابراتی در دانشكده مهندسی كامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف آغاز كرده و در این مدت توانسته برنامه های متعددی نظیر سامانه های پیام كوتاه تلفن ثابت و مسیر یاب پیام كوتاه را طراحی كرده و در اختیار اپراتورها قرار دهد.

علمی ** 1201 ** 3053**1440
۰ نفر