۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81663353
T T
۰ نفر

ظریف: از قبل قرار بود دوشنبه در تهران باشم

۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81663353
ظریف: از قبل قرار بود دوشنبه در تهران باشم

وین - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه بازگشتش به تهران را برنامه ای از پیش تنظیم شده خواند و گفت این قرار را هفته گذشته در لوكزامبورگ با همتایان اروپایی اش گذاشته است.

وی گفت: هفته گذشته كه در لوكزامبورگ بودیم و با وزیران سه كشور اروپایی صحبت كردیم قرار شد شنبه و یكشنبه وزیران در وین دیدار داشته باشند . اكنون كه دیدارها انجام شده بعضی ا ز وزیران قبل از ظهر ، برخی بعدازظهر و بعضی تا شب وین را ترك می كنند. من هم امشب از وین می روم ولی سه شنبه بازخواهم گشت.

ظریف افزود:این قراری بود كه از ابتدا گذاشته بودیم. اقای كری به خاطر وضعیت جسمی احتمالا در وین خواهد بود.

وزیر امور خارجه تاكید كرد: آنچه مهم بود این است كه یكی دو روز در اینجا گفت وگوی سیاسی داشته باشیم و دستورالعمل های لازم به هیات مذاكره كننده یعنی همكاران ما داده شود تا هیات های مذاكره كننده از طرف وزیران روی متن ها كار كنند. قرارمان از ابتدا این بود بعدا وزیران برگردند تا به موضوعات سیاسی برسند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل اگر بنده این یك روز را در وین بمانم كار زیادی نخواهم داشت. باید منتظر همكاران بمانم. الان به تهران می روم تا كارهای تهران را انجام دهم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره میزان امیدواریش به توافق گفت:ما همیشه گفته ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد رسیدن به توافق جامع كاملا میسر است. به این علت هم می گوییم طرف مقابل، چون به اراده سیاسی خود اعتماد داریم و میدانیم جمهوری اسلامی ، رهبر معظم انقلاب ، ریاست محترم جمهوری و سایر مقامات كشور همه خواهان یك توافق عزتمند و بادوام هستند.



1553**456**الف.الف