۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۴۹
کد خبر: 81663370
T T
۰ نفر
دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینكه خدمت به قم خدمت به تشیع ، نظام و اسلام است، گفت: دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، وی عصر یكشنبه در دیدار سرپرست استانداری قم افزود: در این راستا بودجه و امكانات قم باید متناسب با نیازهای آن باشد.

وی درادامه با اشاره به وجود حرم حضرت معصومه (س) و حضور سالانه حدود 20 میلیون زائر در شهر مقدس قم، پاسخگویی به نیاز زائرین را از وظایف مسئولان برشمرد و افزود: هزینه های تحمیل شده بر قم باید با نگاه ویژه دولت جبران شود.

آیت الله مكارم شیرازی ، مركزیت حوزه های علمیه جهان تشیع در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از نخبگان، ائمه جمعه، سیاسیون و قضات كشور با اعتبارات حوزه علمیه در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار می گیرند.

وی با اشاره به برگزاری همایش های بزرگ ملی و بین المللی از جمله كنگره خطر جریان های تكفیری در قم خاطرنشان كرد: این مساله نشان از جایگاه ویژه ی قم دارد و از این رو امكاناتی كه برای این شهر در نظر گرفته می شود نیز باید در سطح این شهر باشد.

آیت الله مكارم شیرازی همچنین با انتقاد از برخی عزل و نصب های حزبی در دولت های مختلف، بر ضرورت استفاده از مدیران لایق،كارآمد و شایسته تاكید كرد و افزود: از افراد متعادل از هر جناحی باید استفاده شود.

فریدون همتی سرپرست استانداری قم نیز در این دیدار خدمت به قم را توفیق الهی دانست و گفت: امیدوارم بتوانم در این سمت منشا خدمات برای شهر كریمه اهل بیت باشم.

مشاور عالی وزیر كشور برنامه دیدار خود با مراجع و آیات عظام را در راستای استفاده از رهنمودها و نصایح ایشان عنوان و خاطرنشان كرد: خروجی حركت در مسیر نظام و ولایت و عمل به فرمایشات مراجع عظام تقلید رضایت پروردگار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بیانات آیت الله مكارم شیرازی در رابطه با رسیدگی به مشكلات مردم قم اظهار كرد: مجموعه دولت همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به شهر كریمه اهل بیت (س) خواهد داشت. ك/1

7406/ 6133/