۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81664072
T T
۰ نفر
توصیه های پلیس فتا برای افزایش امنیت رایانه ای ومقابله با هكرها

تهران - ایرنا - پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فتا) برای ارتقای امنیت سیستم های رایانه ای و مقابله با نفوذ هكرها توصیه هایی را به كاربران رایانه ارائه كرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هكرها درهمه جا حضور دارند اما به اشتباه تصور می شود كه یك رایانه به دلیل كوچك بودن یا نداشتن اطلاعات برای آن ها جالب توجه نیست اما نكته اینجاست كه هكرها كامپیوترهای خاصی را هدف قرار نمی دهند آنها كامپیوترهای زیادی را كنترل می كنند تا حفره های امنیتی را بیایند.

بر اساس این گزارش برای مقابله با نفوذ هكرها باید تا جای ممكن در انتخاب رمز عبور دقت كافی به خرج داد و از انتخاب شماره تلفن، شماره شناسنامه و تاریخ تولد به عنوان رمز عبور پرهیز كرد.

همیشه از كلیدهای تركیبی همچون Alt ،Space و ... در رمز عبور خود استفاده كنید زیرا احتمال هك شدن سیستم شما را كاهش می دهد.

افراد حرفه ای رو به سیستم Cookie آورده اند كه وظیفه آن ها حفظ اطلاعات حیاتی به صورت كد است اما هكرها با تكاپو و تغییر كدها به این اطلاعات حیاتی دست پیدا می كنند.

هنگام ورود به mailbox پس از وارد كردن نام كاربری و رمز عبور بر روی لینك secure در پایین Sing in كلید كنید با این كار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور یاهو فرستاده می شود و اگر هكری از Sniffing در حین انتقال اطلاعت شما استفاده كند نمی تواند اطلاعات را به سرقت برد.

تروجان ها یكی از روش های متداول هك بین كاربران است به همین دلیل هرگز از هیچ شخصی در اتاق های چت عكس یا فایلی دریافت نكنید و اگر خواست عكسی بفرستد از او بخواهید عكسش را در پروفایلش قرار دهد.

اگر نیاز به اطلاعات History ندارید هرچند وقت یكبار آن ها را پاك كنید به خصوص زمانی كه در كافی نت یا در خانه دوستان خود هستید.

كیلاكر برنامه های جاسوسی هستند كه می توانند اطلاعات شما را ضبط و ثبت كنند و بیشتر آن ها این قابلیت را دارند كه اطلاعات ثبت شده را هرچند روز یكبار به شخص موردنظر بفرستند.

از یك آنتی ویروس بروز شده استفاده كنید زیرا اگر ویروس یاب شما بروز نباشد شاید ضربه جبران ناپذیری بخورید و حتما از یك فایروال بروزشده در سیستم خود استفاده كنید.

ویندوز خود را همیشه بروز كنید و سرویس پك های آن را می توان از تارنمای مایكروسافت دانلود كنید.

برنامه های خود را همیشه آپدیت كنید به خصوص برنامه هایی كه زیاد با اینترنت سر و كار دارند ضمن اینكه پورت های سیستم خود را چك كنید و مطمئن شوید تا پورت تروجان و ... روی سیستم باز نباشد.

همیشه Task manager را نگاه كنید تا اگر برنامه مشكوكی دیدید آن را از حافظه خارج كنید.

از یك تروجان پاك كننده آپدیت شده استفاده كنید.

ایمیل هایی كه حاوی نام كاربری و رمزعبور شما در تارنماهای متفاوت هستند (هنگام رجیستر كردن برخی تارنماها برای شما ارسال می كنند) را حتما پاك كنید زیرا اگر زمانی ID شما هك شود كارهكرها بسیار آسان می شود.

تهرام**2079/1831
۰ نفر