۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81666711
T T
۰ نفر

صالحي مكمل و مقوّم ظريف در وين

۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81666711
صالحي مكمل و مقوّم ظريف در وين

تهران - ايرنا - پايگاه اينترنتي اميد هسته اي ايرانيان، حضور علي اكبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي در مذاكرات وين را مكمل و مقوم محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در اين مذاكرات دانست.

در يادداشت اين رسانه به قلم حسن محمدي كه روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: با حضور علي اكبر صالحي ابعاد فني مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 با جديت و سرعت بيشتري پيش مي رود.در روزهاي اخير مذاكرات سياسي در سطح وزرا پيگيري شد اما مباحث فني در نشست هاي كارشناسي در جريان بود و در روزهاي حساس پاياني مذاكره كننده گان نيازمند تصميم گيري دقيق و فني بر سر موضوعات فني بودند لذا جاي خالي علي اكبرصالحي در نشست ها كاملا به چشم مي آمد و ارنست مونيز كه در مذاكرات لوزان فعالانه نقش آفريني مي كرد در نبود صالحي عنصري ناكارآمد شده بود.

با توجه به اينكه ايالات متحده آمريكا در برخي مسائل فني 'دبه' كرده بود برخي ناظران حضور دكترصالحي را مكمل و مقوّم دكتر ظريف در مذاكرات تلقي مي كنند و ايالات متحده آمريكا با حضور صالحي اين فرصت را دارد كه از مسير غلط خود بازگردد و بالانسر مونيز در مذاكرات باشد.

موسي عاصي گزارشگر الميادين درخصوص ورود صالحي به مذاكرات مي گويد كه ورود صالحي به مذاكرات به عنوان يك عضو موثر تيم مذاكره كننده ايراني كه در مذاكرات لوزان نيز نقش پررنگ و موثري داشت، در اين دور نيز مي تواند راهگشا شود.

درواقع حضور علي اكبر صالحي را برخي ناظران و خبرنگاران حاضر در چادر محل مذاكرات، پيام آور جديت در مذاكرات تلقي مي كنند و به همين روي پايگاه تحليلي- آمريكايي «المانيتور» امروز (سه شنبه) نوشت: حضور علي اكبر صالحي به تسريع در رسيدن به راهكارهايي در موضوعات باقيمانده و حل نشده يا مبهم در مذاكرات وين كمك مي كند.

روز 30 ژوئن كه روز پاياني ضرب الاجل مذاكرات است در صورتي كه مذاكرات در پايان زمانبندي به نتيجه نرسد زمان صفر مي شود و چندروز به مذاكرات اضافه خواهد شد چرا كه هنوز مسائل واقعي و دشواري باقي مانده است كه بايد براي رسيدن به توافق جامع حل شود و همچنان نمي دانيم اين مسائل حل مي شود يا خير؟

منبع: پايگاه اينترنتي اميد هسته اي ايرانيان

اول**1577
۰ نفر