۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81672605
T T
۰ نفر

جوان: حزب الله در آستانه پيروزي بزرگ ديگر

۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81672605
جوان: حزب الله در آستانه پيروزي بزرگ ديگر

تهران- ايرنا- روزنامه جوان در شماره روز دوشنبه پانزدهم تير نوشت: جنبش مقاومت اسلامي لبنان در ادامه عمليات قلمون يك شهر مهم و استراتژيك را در اين منطقه به محاصره درآورده و بر بخش‌هايي از اين شهر مسلط شد. تسلط نيروهاي مقاومت بر اين شهر تأثيرات بزرگي بر تحولات امنيتي جنوب شرقي سوريه، مناطق مرزي لبنان و همچنين شمال سرزمين‌هاي اشغالي خواهد داشت.

اين روزنامه در تيتر نخست به عنوان كري: توافق تا تصميم هاي سخت دوطرف فاصله دارد، اشاره كرد.

روزنامه جوان با بازتاب موضوع ايران امروز هيچ شباهتي به دوران امام حسن(ع) ندارد، از قول حسين رجبي‌ دواني رييس مركز مطالعات حديث ولايت دانشگاه امام حسين(ع) نوشت:كجا موقعيت نظام ما، مردم و رهبري ما قابل مقايسه با دوران امام مجتبي است. در آن دوران خواص و اشراف خائن با معاويه ارتباط برقرار كردند و به‌خواست او مي‌خواستند امام حسن(ع) را زنده يا كشته تحويل دشمن دهند، حال آنكه سيل مردم انقلابي و ولايي كه حماسه‌هاي عظيمي چون نهم دي، بيست و دوم بهمن و اخيراً حماسه بزرگ تشييع شهداي غواص را آفريدند هرگز نخواهند گذاشت نظام مقدس ولايت و رهبر انقلاب در آن موقعيت قرار گيرد.

قرار نيست به هر قيمتي توافق كنيم، تيتر ديگر اين روزنامه است. محمدصالح جوكار از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: خب ما شاهد بوديم كه پس از گذشتن ضرب الاجل دهم تير براي حصول توافق و تمديد مجدد مذاكرات تا شانزدهم تير، كه منجر به طول دادن اين روند خواهد شد، چندان در تصميمات جمهوري اسلامي تاثيرگذار نخواهد بود و تا وقتي كه منافع جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات تامين نشود، ما الزامي به امضاي اين توافقنامه نخواهيم داشت. هم اكنون نيز هيچ فشاري بر روي جمهوري اسلامي ايران براي امضاي توافق وجود ندارد و قطعا زمان مي تواند بسط پيدا كند تا از اين طريق ما بتوانيم منافع خود را تامين كنيم.

روزنامه جوان در بخش سرمقاله با انتخاب عنوان شاخص هاي توافق بد به قلم عبدالله گنجي، نوشت: روزهاي منتهي به پايان زمان مذاكرات طوري طي مي‌شود كه گمانه‌زني رسانه‌ها از نتايج مذاكرات جلوتر از اعلام نظر مقامات رسمي است و گويي نوعي بي‌تابي در اعلام نتيجه در بخش‌هايي از رسانه‌هاي دو طرف مذاكره قابل درك است. طولاني شدن مذاكرات و بي‌حاصل بودن برخي از مراحل آن در شش سال گذشته در بخش‌هايي از مردم نوعي خستگي توليد نمود كه ماحصل اين خستگي نوعي اشتياق به توافقي است كه محتوا و نتيجه آن فرع ماجراست. از سوي ديگر مي‌توان با اندكي تعمق فهميد كه اميدها به توافق اگر به عينيت ملموس منجر نشود هم سرخوردگي اجتماعي خواهد داشت و هم براي دولت مستقر شكننده خواهد شد. از چند ماه پيش دوگانه توافق خوب- توافق بد وارد گفتمان هسته‌اي- رسانه‌اي كشور شد و براي هر كدام شاخص‌هايي ارائه گرديد.

*گروه اطلاع رساني

پژوهشم**9128**9131