۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81673099
T T
۰ نفر
اعلام آمادگي مردم مازندران براي برگزاري  باشكوه راهپيمايي روز قدس

ساري - ايرنا - قشرهاي مختلف مردم و مسوولان مازندران با اعلام آمادگي خود جهت حضور گسترده و باشكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس، شركت آحاد مردم در اين آيين را وظيفه شرعي، ديني و انساني هر فرد مسلمان عنوان كردند.

به اعتقاد كارشناسان روز قدس، روز بزرگ فرياد آزادي خواهي ملتهايي است كه در برابر ظلم و جور ايستادند در واقع اين روز ، روز دفاع از حقوق بشر بوده و ضروري است هر ملتي آزاده اي در جهان با برگزاري اين راهپيمايي خشم و انزجار خود را از حكومت هاي ستمگر و اشغالگر اعلام كند.

يك دانشجوي محمودآبادي قدس را نماد وحدت و همبستگي ملت هاي مسلمان دانست و گفت : برگزاري اين راهپيمايي در سراسر جهان يك وظيفه انساني است.

رضا مهردادي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : ظلم و جنايت رژيم اشغالگر صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين بخشودني نيست و به طور قطع جبر تاريخ حكم مي كند كه اين رژيم غاصب نابودي شود.

وي دفاع از ملت مظلوم فلسطين را دفاع از اسلام و مسلمانان دانست و يادآور شد : همان طوري كه امام راحل فرمودند روز قدس روز جهان اسلام است پس همه كشورهاي مسلمان بايستي يكپارچه و منسجم شعار نابودي اين جرثومه فساد را سردهند.

علي اصغر احمدي يك فرهنگي از آمل هم شركت آحاد مردم در اين راهپيمايي را اداي دين به مردم مظلوم فلسطين و وظيفه شرعي و الهي هر فرد مسلمان عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد : به طور قطع صفوف راهپيمايي روز جهاني قدس امسال در همه جاي مازندران همچون سالهاي گذشته به هم پيوسته ، پر رنگتر و با شكوهتر خواهد بود.

اين فرهنگي تصريح كرد : سردمداران رژيم اشغالگر قدس بايد بدانند كه شعله هاي خشم و انزجار ملت هاي جهان با برگزاري چنين مناسبت هايي، آنان را روزي نابود خواهد كرد.

ابراهيمي به وقوع تحولات سياسي در كشورهاي منطقه از جمله كشور مسلمان يمن اشاره كرد و گفت : ملت هاي مسلمان بايد با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس، نفرت و انزاجارشان را علاوه بر رژيم غاصب اسرائيل به سردمداران حكومت آل سعود اعلام كنند.

يك كسبه از رامسر گفت : براساس حكم امام راحل و رهبري من و خانواده ام به جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطين در اين راهپيمايي شركت مي كنم.

رشيد رستمي افزود : ديار علويان با حضور حماسي شان در اين راهپيمايي برگ زريني ديگر از افتخارات را در كارنامه دفاع از ملت مظلوم فلسطين به يادگار خواهند گذاشت.

مؤسس و مدير انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندي مازندران ، روز قدس را روز دفاع از حقوق بشر دانست و گفت : اين روز در واقع روز تجلي و نماد تلاش هاي انسان دوستانه براي دفاع از حقوق بشر است.

مريم پروين افزود : ملت بزرگ ايران بار ديگر با حضور حماسي در راهپيمايي روز جهاني قدس ثابت خواهد كرد كه در دفاع از حقوق مسلمانان و انسان هاي مظلوم بويژه ملت مظلوم فلسطين هيچ گاه عقب نشيني نخواهند كرد.

اين استاد دانشگاه يادآور شد : بنابراين همه سازمان هاي بين المللي بايد در برابر فجايع انساني عليه مردان، زنان و كودكان مظلوم فلسطين و لبنان واكنش قاطع از خود نشان دهند.

پروين اظهار داشت : از داعيه داران حقوق بشر و مدافعان حقوق شهروندي در جهان انتظار مي رود در جهت دفاع از حقوق از دست رفته انسان هاي بي گناه ملت فلسطين، فراتر از شعار اقدامات مؤثر انجام دهند.

فرماندار بهشهر گفت : راهپيمايي روز قدس نمادي از وحدت ، هويت ، همبستگي اسلامي و زنده نگه داشتن جهاد و مقاومت است.

محمدتقي نورزاد افزود : مردم فلسطين نماد كاملي از استقامت ، برد باري و صبر و شكيبايي ملتي هستند كه براي احياي حق و حقوق خويش زجرهاي طاقت فرسايي را با جان و دل خريدند اما از اهداف والا و مقدس آزادگي و آزادزيستي خويش بر نگشتند.

وي اظهار داشت : نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از طرف رهبر كبير انقلاب اسلامي به عنوان روز جهاني قدس، در واقع فرياد عدالت خواهي و آرمان خواهي مسلمانان جهان براي آزادي قدس شريف از دست غارتگران و چپاولگران دوران است.

فرماندار بهشهر ادامه داد : حضور در راهپيماي روز جهاني قدس ، وظيفه شرعي و الهي است و هر كسي بايد به ميزان توان خود در اين راهپيمايي شركت كند تا بتواند خشم و انزجار خود را از دشمنان اسلام به نمايش بگذارد.

وي از آمادگي اين شهرستان براي برگزاري باشكوه اين آيين بسيار مهم خبر داد و گفت : در اين روز، راهپيمايي مردم بهشهر از چهار راه آزادي آغاز و تا مصلي اين شهر ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه مياندرود نيز گفت : مردم هميشه در صحنه مياندرود آماده خلق حماسه اي جديد در روز قدس هستند.

سرهنگ پاسدار حسين جناسمي افزود: صهيونيسم با همكاري استكبار و گروههاي تروريستي به دنبال ايجاد تنش در منطقه است كه بايد با حضور هميشگي در صحنه اين نقشه ها بر ملا شود.

وي اظهار داشت: روز قدس، روز بزرگ فرياد آزادي خواهي ملتهايي است كه در برابر ظلم و جور ايستادند تا فرياد مظلوميت فلسطين و غزه به گوش جهانيان برسد.

جناسمي گفت: بستر سازي براي حضور مردم در روز قدس مي تواند مشت محكمي به دهان ظالمان دنيا از جمله رژيم صهيونيستي و ايادي استكبار جهاني در هر منطقه و كشوري باشد.

فرمانده سپاه مياندرود افزود: روز قدس امسال، مشت محكمي به دهان دشمنان ملت فلسطين و دشمنان دنياي اسلام است.

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي مازندران هم وي خواستار حضور گسترده قشرهاي مختلف مردم استان در اين راهپيمايي شد و افزود : شركت آحاد مردم در راهپيمايي روز قدس تكليف الهي است.

حجت الاسلام يوسف يوسف پور در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت : استكبار جهاني تلاش مي كرد تا روز جهاني قدس پانگيرد ولي امام راحل با نيت پاكي كه داشت توانست اين روز را جابنيدازد كه اين آيين اكنون در بسياري از كشور هاي دنيا برگزار مي شود.

وي با بيان اين كه ملت مظلوم فلسطين بيش از 67 سال است در آوارگي و يا در اردوگاه ها زندگي مي كنند، خاطرنشان كرد : ملت هاي دنيا بايد با شركت گسترده در اين راهپيمايي حداقل فرياد مظلوميت فلسطيني ها را به گوش جهانيان برسانند.

يوسف پور شركت آحاد مردم را در راهپيمايي روز جهاني قدس اداي دين به ملت ستمديده فلسطين دانست و گفت: شركت هر فرد مسلمان در اين آيين وظيفه شرعي و ديني است.

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي مازندران اشغال سرزمين فلسطين از سوي رژيم غاصب اسرائيل بيش از شش دهه را درد عظيمي براي امت اسلامي عنوان كرد.

يوسف پور خاطرنشان كرد : پس از پيروزي انقلاب اسلامي امام خميي (ره) مبارزه با استكبار جهاني امريكا و اسرائيل را از اهداف انقلاب برشمردند و مبارزه با اسرائيل با مردم فلسطين را منتقل نمودند كه اين مبارزات نتيجه داده است.

وي نامگذاري روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را از جمله يادگار بنيانگذار جمهوري اسلامي برشمرد و تصريح كرد: امام راحل فرمود روز قدس روز جهان اسلام است يعني با اتخاذ چنين راهبردي مساله فلسطين را مساله جهان اسلام مطرح كرد كه جنگ با اين رژيم اشغالگر، شكل مردمي گرفته است.

يوسف پور حمايت از مردم ستمديده فلسطين را موضع قطعي و لايتغير جمهوري اسلامي و حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس را يك وظيفه شرعي و ديني هر ايراني اعلام كرد.

رييس ستاد قدس و انتفاضه استان مازندران برجسته سازي نقش و دستاوردهاي پيروزمندانه جبهه مقاومت ضد صهيونيستي و ايستادگي ملت مظلوم فلسطين در برابر اسرائيل غاصب با تاكيد بر پيروزي در جنگ هاي 33 روزه، 22 روزه و 9 روزه ، افزايش آگاهي جهاني بويژه نسل جوان جوامع نسبت به ماهيت و اهداف اسرائيل و نظام سلطه و استكبار در فلسطين و جغرافياي جهان اسلام ، تقويت اتحاد فراگير اسلامي و جلوگيري از بروز تفرقه و اختلاف و درگيري بين نيروهاي مبارزه فلسطيني و تبيين ابعاد اثرگذاري و نقش آفريني سرنوشت ساز روز قدس در روند تضعيف، تزلزل و فرو پاشي رژيم اسرائيل، تقويت اميد و نويد آزادي قدس و فلسطين در جهان اسلام را از جمله اهداف و راهبردهاي كلان عملياتي و سياست هاي روز جهاني قدس امسال اعلام كرد.

شيخ سعيد نزار معاون فرهنگي حزب الله لبنان در جمع راهپيماييان ساري مركز استان مازندران سخنراني خواهد كرد. ك/4

6026/1654

گزارش : جانعلي فتحي