۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱
کد خبر: 81673437
T T
۰ نفر
جهانگیری: اقدامات دستگاهها درحوزه اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز است

تهران-ایرنا- معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد با تاكید بر اینكه دولت نسبت به اجرای سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی جدی است گفت: مجموعه اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز و قابل دفاع است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اقتصاد افزود: دولت به این سیاست‌ها باور دارد و تمامی بندهای آن را از ضرورت های توسعه اقتصاد كشور می داند.

وی با یادآوری اینكه رهبر انقلاب نسبت به این سیاست ها حساسیت داشته و عملكرد دولت را در این زمینه پیگیری می‌كنند، اظهار داشت: دولت قصد ندارد شعارگونه با این سیاست ها برخورد كرده و تنها به تهیه چند گزارش بسنده كند بلكه همه اعضای دولت این سیاست‌ها را كلید حل مشكلات و راه مقابله با تكانه‌های داخلی و خارجی اقتصاد كشور می دانند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارشی كه از عملكرد دستگاه‌های اجرایی درخصوص اقتصاد مقاومتی ارائه شد، این عملكرد را مثبت ارزیابی كرد و افزود: مجموعه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز و قابل دفاع است به خصوص آنكه این اقدامات مهم، در شرایط تحریم و كاهش درآمدهای دولت انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملكرد دستگاههای اجرایی از روند اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، گفت: گزارش هر دستگاه به صورت دقیق و كمی تدوین شده و كاملا مشخص گردیده كه هر اقدام صورت گرفته بر اساس كدام یك از بندهای سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

در این جلسه كه وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزی، نفت، نیرو و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران نیز حضور داشتند، درخواست‌ وزارت نفت درخصوص طرح توسعه فاز یك میدان گازی كیش ، به استناد ماده (12) قانون رفع موانع تولید مطرح و با اعتباری معادل 1404 میلیون دلار به تصویب رسید. اجرای این پروژه سبب تولید سالانه حدود 4 میلیون بشكه میعانات گازی و سالانه 9 میلیارد متر مكعب گاز طبیعی خواهد شد.

واگذاری زمین متعلق به سازمان توسعه برق ایران به شركت مولد نیروگاهی هریس از طریق ترك تشریفات مزایده نیز درخواست مطرح شده وزارت نیرو در این جلسه بود كه پس از توضیحات وزیر و بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

در ادامه این نشست معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گزارشی كلی از عملكرد یكساله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه كرد كه در آن بر مواردی چون صرفه جویی در هزینه های عمومی ،اصلاح الگوی مصرف در كشور، مشاركت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی،تقویت نظام مالی، افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در نظام درآمدی دولت، تامین امنیت غذا و افزایش ذخایر راهبردی، افزایش تولید و ارتقاء بهره وری منابع و عوامل تولید، كاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش ثبات اقتصاد ملی در سال 93 تاكید شده بود.

در این گزارش تاكید شد كه به زودی گزارش عملكرد یك ساله دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی به همراه آمار ، ارقام و شاخص‌های هر بند از این سیاست ها توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی كشور منتشر خواهد شد.

سیام**1058 /7261/1449
۰ نفر