۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81674063
T T
۰ نفر
عضو مجلس خبرگان رهبري: دشمنان مي خواهند مساله فلسطين را كوچك نشان دهند

اهواز-ايرنا- نماينده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبري و عضو حقوقدانان شوراي نگهبان گفت: دشمنان اسلام و امت اسلامي با جنگ رواني، مساله فلسطين را به عنوان يك مساله كوچك نشان مي دهند كه بايد با راهپيمايي در روز قدس همه وجدان هاي درون امت اسلامي وملت هاي آزاديخواه جهان را بيدار كنيم.

آيت الله عباس كعبي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: آزادي قدس شريف راهبرد پايه اي امام خميني (ره) براي تحقق پيشرفت و تمدن نبوغ انساني و اسلامي در ظرفيت جهان اسلام است.

وي افزود: آزادي قدس بايد نقطه مركزي انديشه و تفكر و عواطف و احساسات جهان اسلام باشد و در فقه اسلامي راهپيمايي روز قدس كه به مثابه يك جهاد و امداد به درماندگان و بي پناهان و ياري مظلومان است، در جمعه آخر ماه مبارك رمضان و راهپيمايي با زبان روزه ثواب مضاعف دارد.

آيت الله كعبي گفت: اگر مساله فلسطين را به قبل و بعد از انقلاب اسلامي تقسيم كنيم، خواهيم ديد كه پس از انقلاب اسلامي در اثر هدايت ها و روشنگري هاي امام راحل سال به سال به آزادي قدس شريف نزديك تر مي شويم.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اينكه برخي از گروه ها و جريانات در داخل و خارج و در خود فلسطين آرمان قدس را خاموش مي كنند و به عنوان مساله اصلي جهان اسلام معرفي نمي كنند خطر بزرگي است.

وي بيان كرد: امام خميني (ره) آرمان قدس را از عرصه دولت ها و ملت ها بيرون كشاند و آزادي قدس را به عنوان جريان فعال در فتح جهان اسلام و روابط بين الملل زنده نگه داشت.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه امروز جريان تكفيري ها با بهره گيري از انديشه قهرمان در حال خيانت به امت اسلامي و آرمان فلسطين و قدس هستند گفت: اهميت امر اين است كه تكفيري ها در صف فرماندهي دشمنان آرمان قدس هستند و مزدوران آمريكا و صهيونيست و نيروهاي عملياتي تكفيري در گام پنهان كاري صهيونيستها افتاده اند.

وي يادآور شد: شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس احياي آرمان هاي امام راحل و واجب عيني است و بر هر مرد و زن مسلمان واجب است كه در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان آزادي قدس شريف را سر دهند.

راهپيمايي روز جهاني قدس در اهواز از ساعت 11:30 صبح روز جمعه 19تير مصادف با بيست و سوم ماه مبارك رمضان از مسجد آيت الله موسوي جزايري واقع در بازار سرپوشيده حضرت امام خميني (ره) به سمت مصلاي مهديه حضرت امام خميني (ره) اين شهر برگزار مي شود.

امام راحل در مرداد ماه 1358در دفاع از آرمان ملت فلسطين ، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس نامگذاري كردند.

ملت هاي آزاديخواه جهان همه ساله در روز جهاني قدس ، فرياد آزادي نخستين قبله مسلمين و نابودي اسراييل را از صفحه روزگار سر مي دهند.

6065/7148