۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81674331
T T
۰ نفر
روز قدس تبلور وحدت، انسجام و مقاومت مسلمانان در برابر جبهه صهيونيست

كرج - ايرنا - روز قدس در تاريخ رسمي ايران تداعي كننده ابتكار معمار كبير انقلاب در نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز قدس است كه به هر مسلماني يادآوري مي كند اين روز نماد وحدت، انسجام و مقاومت در برابر صهيونيسم است.

به گزارش ايرنا، ابتكار روز قدس در ماه مبارك رمضان توسط امام عظيم الشان يك هديه الهي و لطف ويژه اي بود كه نصيب مردم ايران به عنوان پرچمدار انقلاب، مدافع مظلومين فلسطيني و الگوي آزاديخواهي و عدالت در مقابل صف دشمنان اسلام و قرآن در جهان شده است.

روز قدس روز انتخاب و مراسم بين المللي مسلمانان در حمايت از حقوق قانوني مردم مظلوم فلسطين است كه اين مهم پس از صدور پيام تاريخي امام خميني (ره) در سال 1358 مبني بر نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس به يك موضوع مهم جهاني تبديل شد و پس از ان هر سال همه مسلمان و آزاديخواهان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و اقدامات ضد انساني رژيم غاصب اسرائيل راهپيمايي مي كنند و با مشت هاي گره كرده انزجار خود را به اين رژيم صهيونيسني و حاميانش نشان مي دهند.

بيت المقدس به عنوان مهمترين شهر فلسطين از نظر اسلامي اهميت ويژه اي دارد زيرا مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان در اين شهر تاريخي است و به همين دليل هر سال شاهد با شكوه تر برگزار شدن روز جهاني قدس در نقاط مختلف جهان هستيم.

قدس قبله نخستين و حرم دوم مسلمانان جهان و وطن ميليون ها آواره فلسطيني است كه استكبار جهاني آن سرزمين را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطه نيروهاي اشغالگر قدس قرار داد.

حضرت امام خميني (ره) از قدس به عنوان پاره تن اسلام ياد كرده است كه به دليل اهميت بالا ي آن از همان اولين سال هاي اشغال آن ، مقاومت فلسطينيان در اين سرزمين مقدس شكل گرفت و نهضت مقابله با اسرائيل و حمايت از مردم فلسطين در سراسر جهان شكل گرفت به گونه اي كه در اين روز صداي بلند آزاديخواهان جهان پايه استكبار جهاني و رژيم نامشروع اسرائيل را مي لرزاند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا پيرامون روز قدس گفت: روز قدس روز حمايت از مردم مظلوم فلسطين و ملت هاي ستمديده در جهان است كه به دشمنان اسلام يادآور شوند با تحكيم وحدت و انسجام در بين مسلمانان سيل خروشان مبارزه با استكبار در جهان با ايستادگي به راه مي افتد و قدرت پوچالي آنان را در اين سرزمين مقدس به فضل الهي از بين مي برد و قدس شريف را از چنگال صهيونيست هاي جنايتكار در مي آورند.

حجت الاسلام مفيد كيائي نژاد مساله فلسطين را از مهمترين مسائل جهان اسلام ذكر كرد و افزود: بايد همه در مقابل آن به وظيفه ديني و بشر دوستانه خود عمل كنيم زيرا يكي از مهمترين راهكارها براي پس گرفتن بيت المقدس ايجاد آمادگي جهاني مسلمانان است كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با انديشه حكيمانه امام راحل اين راه را هموار كرد ه تا همه مسلمان جهان يك صدا فرياد آزاد سازي قدس سر دهند.

نماينده مردم شهرستان هاي ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به حملات ددمنشانه رژيم غاصب به مردم مظلوم فلسطين و ساير گروهاي ضد اسلامي چون داعش و كفير ي ها در كشورهاي اسلامي اشاره و يادآور شد: ايمان ، حفظ وحدت ، ايستادگي و مقاومت مهمترين سلاح دفاعي مسلمانان در برابر جبهه دشمنان است كه در روز قدس مسلمانان جهان به ويژه ملت هميشه سرافراز و ولايت مدار ايران اسلامي با حضوري پرشور اين ايستادگي را در برابر دشمنان مكتب اسلام و قرآن و آزادسازي قدس شريف را از چنگال صهيونيست هاي جنايتكار به نمايش مي گذارند.

امام جمعه و رئيس حوزه علميه امام جعفر صادق (ع ) در ساوجبلاغ نيز از روز قدس به عنوان روز فرياد عليه استكبار جهاني و صهيو نيسم ياد كرد و گفت: مسلمانان جهان و دل سوحتگان عالم در روز قدس با آمدنشان در راهپيمايي روز جهاني قدس از بهترين و زيباترين يادگار امام حمايت مي كنند و به ابرقدرت ها اعلام مي كنند كه عزم مسلمانان در نابودي اسرائيل راسخ است.

حجت الاسلام محمد تقي ناطقي افزود: مسلمانان جهان با جضور ي گسترده و حماسي در روز قدس در واقع همايشي با موضوع صحنه برائت از غاصبان و اقتدار ملت هاي حق طلب و آزاديخواه را در نقاط مختلف دنيا برگزار مي كنند.

وي از ايجاد گروهاي تروريستي در بلاد اسلامي ، برافروختن جنگ بين مسلمانان ، فرقه گرايي بعنوان يك زنگ خطر و هشدار براي مسلمان جهان ياد كرد و ادامه داد: بايد مسلمانان با تحكيم وحدت در مقابل كفار مقاومت كنند و اين ايستادگي را در روز قدس كه روز نماد مقاومت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و اشغالگران چون رژيم اشغال گر و غاصب اسرائيل در قدس شريف است به نمايش بگذارند و خواب را از چشمان اين دشمنان بگيرند.

تماينده كرج ، اسارا و اشتهارد در مجلس شوراي هم روز جهاني قدس را روز برافراشتن پرچم دفاع مسلمانان از مردم مظلوم و اواره فلسطين با ژرف انديشي و نگاه عالمانه و عميق امام خميني (ره) نسبت به رويدادهاي جهاني و خطرات ديني دانست و بيان كرد: امروز صهيونيسم در جهان به نماد تروريسم ، كودك كشي ، اشغالگري ، تجاوز و نسل كشي تبديل شده كه مسلمانان جهان به خصوص ملت شهيد پرور و لايت مدار ايران اسلامي با حضوري پرشور در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر خط بطلان روي اقدامات ضد بشري استكبار و رژيم غاصب اسرائيل در دفاع از مردم مظلوم و ستمديده فلسطين مي كشند.

محمد جواد كوليوند گفت: تنها راه نجات قدس طبق فرمايشات معمار كبير انقلاب اسلامي ايران و مقام معظم رهبري ، ايجاد آمادگي جهاني مسلمانان براي پس گرفتن بيت المقدس است كه زير ساخت اين هدف مهم هر ساله در راهپيمايي روز جهاني قدس با شركت پرشور مسلمانان از جمله ملت هوشيار و دشمن شناس ايران هموار تر از سال هاي گذشته مي شود.

وي از روز قدس به عنوان روز طنين انداز شدن فرياد مسلمانان عليه استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي نام برد و خاطر نشان كرد: امسال راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور پر رنگي برگزار مي شود زيرا مسلمانان جهان شاهد گسترش ظلم در منطقه خاورميانه بوده اند و به همين خاطر حضور در اين راهپيمايي را يك وظيفه مي دانند تا با مشت هاي كوبنده فرياد مرگ بر استكبار جهاني سر دهند.

مردم البرز نيز با حضوري گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس به خيابان ها مي آيند تا بار ديگر حمايت خود از مردم مظلوم ، درد مند و آواره فلسطين را در مقابل چشم دشمنان اسلام و قرآن به نمايش بگذارند و شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را در آسمان اين استان طنين انداز كنند.

2819/1535