۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81675692
T T
۰ نفر
راهپيمايي روز قدس ابهت و عظمت امت اسلام را به نمايش مي گذارد

زاهدان - ايرنا - قدس متعلق به همه مسلمانان در سرتاسر اين پهناي گيتي بوده و امت اسلامي با شركت در آيين راهپمايي روز جهاني قدس عظمت و ابهت شان را به نمايش مي گذارند.

به گزارش ايرنا آخرين جمعه ماه مبارك رمضان روزي است كه مومنان روزه دار عالم احساس تكليف نموده و يكپارچگي و همبستگي، همدلي و همزباني خود را به اثبات مي رسانند.

سرزمين پاك بيت المقدس و قبله نخست مسلمانان بعنوان مكان معراج در بيش از شش دهه اخير مورد آماج حملات وحشيانه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان قرار گرفته و عزت، شرف و انسانيت امت اسلامي با تجاوز صهيونيستهاي جهانخوار به جان، مال، ناموس و آبروي فلسطينيان لگدمال شده است.

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس يك وظيفه و تكليف شرعي محسوب شده و همگان با شور و حال قابل وصفي در اين عرصه حضور پيدا مي كنند.

حجت الاسلام محمدحسين ميري به خبرنگار ايرنا افزود: قدس به همه مسلمانان تعلق دارد و اين تعلق خاطر وظيفه عموم مسلمانان را براي اعاده حيثيت و نمايش شكوه و عظمت اسلام سنگين تر مي كند.

وي اظهار داشت: مومنان روزه دار با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس نابوي اسراييل را فرياد مي زنند و ابهت خود را به رخ جهانيان مي كشند.

امام جمعه خاش با اشاره به اينكه روز جهاني قدس يادگاري ارزشمند امام امت است گفت: همه مسلمانان با حفظ وحدت و يكپارچگي در راهپيمايي روز جهاني قدس با شكوه حضور خواهند داشت.



** امام خميني يادگار بزرگي براي آزادي خواهان به ارمغان گذاشت



امام جمعه مسجد جامع توحيديه اهل سنت خاش اظهار داشت: راهپيمايي روز جهاني قدس هدف و آرمان بزرگ امام خميني ره بود كه تلاش براي گرفتن حقوق مظلومان را از خود به يادگار گذاشتند و درس بزرگي به تمام آزادخواهان دادند.

مولوي محمدعلي شهنوازي ادامه داد: آزادي قدس شريف هدف بزرگي بود كه امام خميني(ره) نهال آن را بر زمين نشاندند.

وي با اشاره به اينكه قدس متعلق به مسلمانان است گفت: به تعبير زيباي امام راحل ره اگر دولت‌هاي اسلامي و مسلمانان هر كدام يك سطل آب بريزند اسرائيل را سيل خواهد برد و نابود مي شود.

امام جمعه اهل سنت خاش تصريح كرد: توصيه ما نيز همين است كه هر فرد از امت اسلامي كه آرمان آزادي قدس شريف را در دل دارد در روز جهاني قدس براي تجلي وحدت و يكپارچگي و براي آزادي قدس در راهپيمايي روز جمعه حضور يابد.



**

فرماندار شهرستان خاش نيز بيان كرد: قشرهاي مختلف مومنان روزه دار اعم شيعه و سني در اين شهرستان آماده شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس هستند.

محمداكبر چاكرزهي افزود: همه ساله در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان حضور مردم در راهپيمايي روز قدس تن مستكبران را به لرزه مي‌اندازد.

وي اظهار داشت: مردم ايران همواره با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس ثابت كرده اند كه سياست و ديانت را در كنار هم دارند و حضور مردم در راهپيمايي امسال نيز سبب ايجاد دلگرمي در قلب ملت فلسطين و ترس در جبهه صهيونيست‌ها مي‌ شود.



**

مديران و مدرسان حوزه هاي علميه اهل سنت شهرستان خاش نيز در بيانيه اي از اقشار مختلف مردم در كشورهاي اسلامي و ملت بزرگ ايران بويژه مردم شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان و مومنان روزه دار خاش در خواست كردند تا در راهپيمايي روز قدس با حضور گسترده و پرشور حمايت و همبستگي خود را با فلسطينيان مظلوم اعلام كنند و با فريادهاي مرگ بر اسراييل، تنفر و انزجار خود را از جنايتهاي رژيم اشغالگر قدس ابراز دارند.

دراين بيانيه تصريح شده است: روز جهاني قدس روز همه مسلمانان و اسلام و اعلام انزجار عمومي عليه استكبار به عنوان يك تكليف الهي و اعتقادي است و حضور يكپارچه مردم در اين روز نمايان گر وحدت ملي و انسجام دروني نظام و تجديد پيماني دوباره با مقام معظم رهبري خواهد بود.

اين بيانيه مي افزايد: حمايت ها و اعلام همبستگي امت اسلامي در سرتاسر اين جهان پهناور برگ برنده اي براي مردم فلسطين و مقاومت آنان در مقابل رژيم اشغالگر قدس محسوب مي شود.

دفاتر امامان جمعه شيعه و سني، فرماندار، نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي، مديران و مدرسان حوزه هاي علميه اهل سنت، شوراهاي اسلامي شهر و روستا، كاركنان ادارات و نهادها، شهرداران خاش و نوك آباد، بخشداران، جامعه اصناف و بازاريان، ورزشكاران، فرهنگيان و دانشگاهيان، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان و ايثارگران،سران قبائل و طوايف و معتمدان شهرستان خاش در بيانيه هايي جداگانه آمادگي خود را براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس اعلام كردند.

به گزارش ايرنا، آيين باشكوه راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرستان خاش از ساعت 9 صبح روز جمعه از چهار راه راهنمايي و رانندگي (مركزشهر) تا ميعادگاه نماز جمعه ˈحسينيه صاحب الزمان (عج)ˈ و نيز در بخشهاي نوك آباد و ايرندگان خاش نيز برگزار مي شود.

خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان وبلوچستان واقع شده است.

7310 / 6081