۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81676319
T T
۰ نفر
رژيم غاصب اسرائيل محور ناامني ها در جهان است

مشهد - ايرنا - رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد گفت : رژيم غاصب صهيونيستي محور ناامني ها در جهان است و امروز بخش عمده اي از اين معضلات به اسرائيل بر مي گردد.

دكتر عباس شيخ الاسلامي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : امروز تمامي آتش افروزي ها در منطقه خاورميانه و مسائلي چون داعش ، بوكوحرام ها و مانند آن به نوعي مرتبط با اين رژيم جنايتكار است تا جايي كه طي روزهاي اخير به رسانه هاي خود اعلام كردند عليه داعش مطلب ننويسند.

وي اظهار كرد : در موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران هم امروز رژيم غاصب صهيونيستي است كه كارشكني مي كنند.

وي با بيان اينكه شروع و تولد اين رژيم سفاك با غصب سرزمين هاي فلسطين و جنايت عليه اين ملت شروع شد، عنوان كرد : اين رژيم سيري ناپذير است و اگر بتواند تمام دنيا را غصب مي كند و نمود آن جنايت هايي است كه امروز در فلسطين ، لبنان ، سوريه و غيره انجام مي دهد.

وي افزود : در مقابل اين خلق و خوي غاصبانه و وحشيانه كه به طور مستقيم در فلسطين، لبنان و غير مستقيم توسط گروه هاي تندرو و افراطي در سوريه و عراق و مانند آن بروز يافته، برگزاري باشكوه و گسترده روز جهاني قدس نمادي از وحدت، انسجام و قدرت جهان اسلام مي باشد.

وي ادامه داد : راهپيمايي پرشور روز جهاني قدس اعلام علني و يكپارچه مخالفت جهان اسلام با اين پديده شوم است در عين آنكه وحدت و اتحاد و همدلي جهان اسلام و نيز در درون كشور دولت و ملت و حاكميت اسلامي ما را به تصوير مي كشد.

وي ادامه داد : امروز دشمنان براي آسيا و جهان اسلام خواب هاي مشوشي ديده اند مبني بر اينكه جهان اسلام را پاره پاره كرده در زير سايه اين اختلافات و دشمني ها بدون هيچ هزينه اي به اهداف خود برسند.

وي با بيان اينكه روز جهاني قدس پاسخي به اين توطئه ها است ، افزود : برگزاري گسترده و پرشور اين مراسم در تمامي كشورهاي اسلامي، نشان دهنده آن است كه ملت اسلامي در باطن به صورت ماهوي و ريشه اي وحدت و يكپارچگي دارد كه اين خود هم بر سياست هاي كشورهاي اسلامي و هم سياست هاي عليه اين كشورها بسيار اثرگذار است.

وي با تاكيد بر اينكه راهپيمايي روز جهاني قدس ، نمايش اقتدار و قدرت جهان اسلام و نيز ايران اسلامي است ، افزود : امروز اگر جهان اسلام وحدت نداشته باشد و كشورهاي مسلمان و منقه درگير شده و به جان هم بيافتند عملا اجازه داده ايم گروه هاي تندرو نفوذ كرده و بروز و ظهور يافته كه اين خود منجر به شكست مي شود.

وي اظهار داشت : در داخل كشور هم ما بيش از هر زمان نيازمند نمايشي قدرتمند از همراهي دولت و ملت و حاكميت و به تبع آن اقتدار و قدرت نظام داريم كه حضور همه جانبه و گسترده همه اقشار جامعه آن را رقم مي زند.

وي گفت : امروز رژيم اسرائيل در موضوع هسته اي با كارشكني ها و توطئه ها نسبت به اين مذاكرات اعتراض خود را نشان مي دهد و نمي خواهد اجازه دهد ايران اسلامي وارد معادلات جهاني شده و نقش موثر خود را ايفا نمايد.

دكتر شيخ الاسلامي افزود :در اين شرايط ضرورت دارد اين راهپيمايي كه نمادي از قدرت و اقتدار ايران اسلامي هم مي باشد هر چه باشكوهتر برگزار شود ضمن آنكه قوت قلبي براي ملت مظلوم فلسطين است كه امروز از حقوق انساني در سرزمين خود برخوردار نيستند و صهيونيست ها ضمن غصب خاك و موطن آنان فجايع و جنايت هاي بسيار در حق آن روا داشته اند.

وي با اشاره به اينكه فلسفه نامگذاري اين روز از سوي امام (ره) حمايت از اين ملت مظلوم بود ، اظهار كرد : حمايت از مظلوم وظيفه همه انسان ها است و ارتباطي به دين ندارد و ما بايد از آنان حمايت كنيم و به طور طبيعي تلاش در راستاي احقاق حقوق اين مردم منوط به حمايت و پشتيباني از آنان مي باشد.

1906/1211
۰ نفر