۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۸:۳۱
کد خبر: 81677055
T T
۰ نفر
آیین شب بیست و سوم  ماه مبارك رمضان در لندن برگزار شد

لندن - ایرنا- آیین عبادی شب بیست وسوم ماه مبارك رمضان و شب قدر با حضور گسترده مسلمانان روزه دار و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مركز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مركز اسلامی انگلیس در شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان (شامگاه پنجشنبه ) شاهد حضور صدها تن از مسلمانان، بویژه جوانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مومنان خداجویی بود كه آمده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرّب به درگاه الهی و راز و نیاز، آمرزش گناهان خود را طلب نمایند.

در مراسم معنوی شب زنده داری و احیای شب قدر، مومنان روزه دار در ساعات پایانی شب ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن كبیر و سردادن ندای یكهزار نام الهی و درخواست كمك از خداوند متعال برای تعیین هر چه نیكوتر مقدرات خود در شبهای قدر، به سوگ شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) نشستند و به عزاداری پرداختند.

شب های قدر در مركز اسلامی انگلیس با حضور مومنین روزه دار همگام با دیگر مسلمانان جهان كه این شبها را عزیز شمردند و پاس داشتند و شب زنده داری كردند، جلوه هایی از شكوه و عظمت راز و نیاز آنان به درگاه حق تعالی را به همراه داشت. در لیالی گرانمایه قدر و در شبهای 19 و 21 ماه مبارك رمضان نیز مركز اسلامی انگلیس شاهد حضور بی نظیرصدها تن از جوانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مومنان خداجویی بود كه آمده بودند با واسطه قرار دادن قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در فضایی روحانی از پروردگار متعال برای گناهان و كوتاهی های خود، طلب غفران و بخشش كنند.

درمراسم معنوی احیای شبهای قدر، مومنان روزه دار شهر لندن در ساعات پایانی هر شب ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن كبیر ، از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دكتر شمالی رییس مركز اسلامی انگلیس در خصوص اهمیت شبهای مبارك قدر و رحمت واسعة الهی در این شبها، بهره بردند وسپس به سوگ شهادت مولی الموحدین امیر مومنان حضرت علی (ع) نشستند.

حاج بهزاد مولایی یكی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) در این مراسم با ذكرمصائب اهل بیت(ع ) با قرائت اشعاری در خصوص شهادت امیرمومنان علی (ع) به نوحه سرایی می پرداخت و حاضران در فضایی آكنده از غم و اندوه، در مصیبت شهادت بزرگمرد تاریخ اسلام می گریستند و به مراسم سینه زنی می پرداختند.

در بخش پایانی مراسم احیای شبهای قدر، حجت الاسلام والمسلمین شمالی با مناجات به درگاه الهی و با اجرای مراسم قرآن بر سر نهادن و ندای بك یا الله و توسل به چهارده معصوم خاندان اهل بیت علیهم السلام كه ازاعمال توصیه شده شبهای مبارك قدر می باشد ، به همراه حاضران ضمن طلب غفران الهی، ازخدای بزرگ زندگی با عزّت درزیر سایه قرآن كریم را مسئلت می نمود.

همچنین در شبهای مبارك قدر، مركز اسلامی انگلیس برنامه جداگانه ای نیز برای تازه مسلمانان انگلیسی زبان تدارك دیده بود كه در سالن دیگر مركز برگزار می شد.

از دیگر برنامه های تدارك دیده شده از سوی مركز اسلامی انگلیس؛ پخش زنده ویژه برنامه هایی در اوقات مغرب و سحرگاهی از رادیو اینترنتی باران بود كه این رادیو هرشب از یك ساعت قبل از اذان مغرب وعشا تا ساعات پایانی شب واز یك ساعت پیش از اذان صبح برنامه ویژه سحرگاهی برنامه داشت .

سایر مراكز اسلامی، حسینیه ها و تكایا در لندن و شهرهای بزرگ انگلیس از جمله بیرمنگام و كاردیف نیز در لیالی گرانمایه قدر شاهد آیین عبادی شب قدر بودند.

اروپام**4**1552