۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81677066
T T
۰ نفر
شب زنده داري ايلامي ها در سومين شب از ليالي پرفيض قدر

ايلام - ايرنا - آيين هاي سومين شب از ليالي قدر شامگاه پنجشنبه با شكوه و جلوه خاصي همزمان با سراسر كشور در مناطق مختلف استان ايلام برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مومنان روزه دار اين استان با حضور در مساجد، تكايا، اماكن متبركه و زيارتگاه هاي استان ايلام آيين هاي سومين شب از ليالي قدر را گرامي داشتند و براي آمرزش گناهان خود و همه مومنان دعا كردند.

شب زنده داران ايلامي كه شب هاي گذشته را با شهادت حضرت علي(ع) تقارن يافته بودند فرصت طلايي دانسته و با شفيع قرار دادن نخستين پيشواي شيعيان غفران الهي را طلب كردند.

اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار ايلام اعم از زن و مرد و پير و جوان با حضور در اين اماكن و راز و نياز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنين عزاداري و سوگواري در غم شهادت امام علي (ع) اشك ماتم ريختند.

ديشب در هر كوي و برزن اين شهر نداي الهي العفو و استغفار بندگان به گوش مي رسيد و هركس با زبان خود درد و دلهايش را در خلوت عاشقانه با معبود بر زبان مي آورد.

مردم استان ايلام براي سومين بار در ماه مبارك رمضان با حضور در مساجد و يا منازل خود با شب زنده داري براي رقم زدن سرنوشت خود به درگاه پروردگار پناه بردند.

بنا به گزارش هاي رسيده از خبرنگاران ايرنا، آيين هاي دومين شب از ليالي قدر شب گذشته در شهرستان هاي ايوان، دره شهر، آبدانان، شيروان چرداول، مهران، ملكشاهي و دهلران، سيروان و بدره نيز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نزديك به 600 مسجد، حسينيه و تكايه در استان ايلام وجود دارد.

7171/9002