مدیركل موسسه البعث سوریه: حمایت از قدس، ایران و سوریه را به هم پیوند زده است

دمشق – ایرنا - عبداللطیف عمران مدیركل موسسه مطبوعاتی دار البعث سوریه به ایمان و باور كشور متبوعش به حمایت از ملت و قضیه فلسطین به عنوان قضیه مركزی و اصلی جهان اسلام و عرب اشاره كرد و گفت كه همین اعتقاد از مهمترین دلایل توافق و پیوند بین دولت ها و ملت های سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

عمران در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: اقدام حضرت امام خمینی (ره) درتعیین آخرین جمعه ماه مبارك رمضان هرسال به عنوان روز جهانی قدس در تاریخ قدس شریف و تاریخ منازعه عربی – صهیونیستی یك نقطه نورانی و بسیار ارزشمند است و ضربه بسیار بزرگی را به طرح صهیونیستی در منطقه وارد كرد.

وی خاطرنشان كرد: این اقدام حضرت امام خمینی در زمانی صورت گرفت كه برخی سران كشورهای عربی و اسلامی درصدد عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بودند.

این مقام سوری اظهارداشت: متاسفانه برخی دولت های عربی تلاش می كردند تا جامعه جهانی را ترغیب كنند جنایات اسراییل را نادیده بگیرند.

مدیركل موسسه مطبوعاتی دارالبعث تاكید كرد:آزادگان جهان اعم از یهودی ، مسیحی و مسلمان باید این صدای حق و حقیفت را بشنوند و جلوی تجاوزهای صهیونیست ها علیه قدس را كه نتایجی وخیم دارد، بگیرند.

عمران به ایمان و باور جمهوری عربی سوریه به حمایت از ملت و قضیه فلسطین به عنوان قضیه مركزی و اصلی جهان اسلام و عرب اشاره كرد و گفت كه همین اعتقاد از مهمترین دلایل توافق و پیوند بین دولت ها و ملت های سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینكه ، برهمین اساس سوریه و ایران امروز از فرهنگ، عملكرد و روش مقاومت حمایت می كنند و در مقابل تروریست های صهیونیستی و تكفیری ایستاده اند، تصریح كرد كه این یك رویكرد طبیعی است زیرا قدس حق است و حق با اراده ، ایمان ، قدرت ، مقاومت و ایستادگی در مقابل باطل به پیروزی شرافتمندانه دست می یابد.

مدیركل موسسه مطبوعاتی دارالبعث اظهارداشت كه جنگ بزرگ جهانی امروز علیه سوریه به دلیل بیش از نیم قرن دفاع دمشق از فلسطین و ایستادگی درمقابل طرح صهیونیستی و ابزار آن در منطقه است.

عمران تاكید كرد كه بسیاری ازمسئولان و اصحاب رسانه در سوریه همچنان فلسطین را قضیه اصلی و مركزی جهان اسلام و عرب می دانند اما متاسفانه برخورد برخی طرف های عربی با فراخوان امام خمینی در حمایت از فلسطین و قدس غیرمسئولانه و گاهی خجالت آور و تردید آمیز است.

وی با تاكید به اهمیت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس خاطرنشان كرد: معتقدیم كه آزادسازی قدس و فلسطین نزدیك است و راه آن از دمشق ، بغداد، بیروت ، تهران، الجزیره ، صنعا، قاهره، بنغازی ، تونس و خارطوم می گذرد.

خاورم ** و.م** 1324