۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81677370
T T
۰ نفر

گزارشی از حاشیه مراسم ختم مادر همسر تخت روانچی

۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81677370
گزارشی از حاشیه مراسم ختم مادر همسر تخت روانچی

تهران- ایرنا- مراسم ختم مادر همسر مجید تخت روانچی كه روز جمعه در تهران برگزار شد همراه با حاشیه هایی به خصوص اظهار نظر برخی شخصیت ها در مورد مذاكرات هسته ای بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یك عضوسابق تیم هسته ای در جمع خبرنگاران گفت: اگر مذاكره كنندگان به توافقات ژنو پایبند باشند مذاكرات جمهوری اسلامی ایران با كشورهای 5+1 به نتیجه می رسد.

محمد سعیدی تاكید كرد: اگر كشورهای 1+5 به تعهدات لوزان پایبند باشند مذاكرات قطعا در روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی بیان كرد: همواره آمریكا به دنبال زیاده خواهی بوده اما هوشمندی تیم مذاكره كننده اجازه نخواهد داد تا خواسته های غیرمنطقی و غیرعقلایی مطرح شود.

سعیدی اظهاركرد: من به آینده مذاكرات خوش بین هستم و امیدوارم با تلاش وهوشمندی تیم مذاكره كننده هسته ای ایران، نتایج خوبی برای كشورمان حاصل شود.

در مراسم ختم مادر مجید تخت روانچی عضو تیم مذاكره كننده هسته ای درمسجد جامع شهرك غرب محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، كمال خرازی رئیس و عضو شورای راهبردی روابط خارجی ، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه ، مهدی واعظی وزیر ارتباطات ، محمدهادی نژاد حسینیان نماینده اسبق ایران در سازمان ملل، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه، بهروز كمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و جمعی از مدیران و كاركنان وزارت امور خارجه حضور یافتند.



** مذاكرات هسته ای به مرحله پیچیده رسیده است

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به پیچیدگی مذاكرات هسته ای گفت: طرفین در تلاش هستند كه بتوانند امتیازهای بیشتری برای خود كسب كنند و این پیچیدگی جزء ذات مذاكرات وطبیعی است.

وی با اشاره به گستردگی پرونده هسته ای ایران اظهاركرد: باتوجه به مذاكرات انجام شده كار بزرگی صورت گرفته و آنچه تا كنون به دست آمده، حاصل تلاش تیم مذاكره كننده هسته ای است.

مجید تخت روانچی از اعضای تیم مذاكره كننده كشورمان با كشورهای 1+5 پنج شنبه شب، وین را برای شركت در مراسم ختم مادر همسرخود ترك كرد و به تهران آمده است .

وی امروز دوباره به وین بازمی‌گردد تا تیم مذاكره كننده كشورمان را همراهی كند.



** جامعه جهانی گزینه ای غیر از مذاكره ندارد

رییس شورای مركزی حزب ندای ایرانیان گفت: جامعه جهانی گزینه ای غیرازمذاكره با ایران ندارد، چرا كه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بسیار زیاد است.

صادق خرازی افزود: متاسفانه هر زمان كه بر روی آمریكای ها سرمایه گذاری می شود هنگام نتیجه گیری آنها یك قدم عقب نشینی می كنند.

وی با تحسین تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان، پا پس كشیدن آمریكایی ها درمذاكرات را نادرست خواند واظهاركرد: جامعه جهانی چاره ای جزء مذاكره با ایران ندارد، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بسیار زیاد است و بانمایش جزء كوچكی از آن، درصورت شكست مذاكرات، دور بعدی مذاكرات غربی ها با سر به دنبال ایران خواهند آمد.

خرازی در پاسخ به سوال پیش بینی وی در زمینه نتیجه مذاكرات وین گفت : دیپلمات اهل پیش بینی نیست، یك سیاست مدار واقع گرا است و بر اساس شرایط موجود اظهارنظر می كند، اما دركل من به نتیجه مذاكرات مثبت نگاه می كنم.



** مذاكرات فنی با آژانس ادامه می یابد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر آمانو و هیات آژانس اتمی به ایران گفت: ما نیز با حفظ خطوط قرمز در كنار مذاكرات هسته ای و همگام با آن مذاكرات فنی را با آژانس ادامه می هیم.

بهروز كمالوندی افزود: مذاكرات سیاسی وفنی ، وابسته به هم هستند و بر روی هم تاثیر می گذارند، بدیهی است پیشرفت در یك طرف به طرف دیگر كمك خواهد كرد. مسایل فنی و مذاكرات سیاسی دو مسیر جداگانه برای حل یك موضوع هستند.

وی گفت: مذاكرات فنی ما نیز حركتی رو به جلو دارد و مسایل گذشته درسفر آمانو و هیات همراه بررسی و مذاكره شده تا در چهارچوب مورد نظر به یك توافق برسیم.

1239** 9340