۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81677756
T T
۰ نفر

كوتاه از سيما،

مدير شبكه چهار سيما معرفي شد

۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81677756

تهران-ايرنا-معاون رييس سازمان صدا و سيما در حكمي غلامرضا غلامي را به سمت مدير جديد شبكه چهار سيما منصوب كرد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، علي اصغر پور محمدي در اين حكم شبكه چهار را به عنوان شبكه تخصصي علمي، فرهنگي و هنري با مخاطبان فرهيخته و اهل معرفت و فرهنگ، معرفي و تاكيد كرد: اين شبكه مأموريت ويژه اي براي كمك به تحقق چشم انداز 1404 و اجراي سندهاي جامع علمي كشور و مهندسي فرهنگي داشته و دارد.

وي كمك به گسترش گفتمان علمي در سطوح عمومي و تخصصي را از مهمترين وظايف شبكه فرهيختگان دانسته و كمك به گسترش گفتمان فرهنگي هنري مبتني بر مؤلفه هاي فرهنگ غني اسلامي ايراني را از رويكردهاي اصلي اين شبكه خوانده است.

معرفي اشخاص و آثار برجسته در گسترة علم و فرهنگ به جامعه از ديگر موضوعاتي است كه معاون سيما در حكم مدير شبكه چهار تاكيد داشته و توجه به موضوع مهم پژوهش و كمك به اعتلاي سطح انگيزشي و نشاط علمي در محافل علمي را اولويتي ديگر براي برنامه سازي در اين شبكه دانسته است.

وي همچنين معرفي نهادها، انجمن ها و مؤسسات علمي و دانش بنيان براي شناساندن ظرفيت علمي و پژوهشي آنها به جامعه را يكي از مهمترين وظايف شبكه چهار توصيف كرد و گفت : توجه ويژه به هنرِ متعهد و انقلابي به منظور شناساندن وجوه متعالي و انسانساز هنرهاي گوناگون به ويژه در زمينه ادبيات و شعر فارسي بايد در برنامه ها مورد توجه قرار گيرد.

غلامرضا غلامي داراي دكتراي علوم سياسي از دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هيات علمي دانشكده ارتباطات دانشگاه صدا و سيما بوده و پيش از اين سمت هايي همچون مديركل برنامه‌هاي سياسي سازمان، مديركل اداره كل اخبار صدا، مدير گروه سياسي شبكه يك سيما، مدير گروه سياسي شبكه دو و مديريت گروه اجتماعي شبكه سه را برعهده داشته است.



**همراهي مجريان و برنامه سازان شبكه دو در راهپيمايي روز قدس

مجريان و گروه هاي برنامه ساز شبكه دو امروز 19 تير همزمان با روز جهاني قدس، با استقرار در ايستگاه پخش زنده اين شبكه واقع در خيابان انقلاب تقاطع خيابان ابوريحان، حماسه حضور ملت ايران در راهپيمايي روز قدس و فرياد ظلم ستيزي آنها عليه استكبار جهاني و صهيونيسم را به تصوير كشيدند.

سيد جواد هاشمي، عموهاي فيتيله اي، امير رضايي، نازنين پيركاري، بهاره جهاندوست، فاطمه اميني و سهيل محزون از

مجريان اين شبكه در روزجمعه در پايگاه شبكه دو حاضر شدند تا همگام با ديگر مردم كشورمان و دوشادوش راهپيمايان، پيمان وفاداري و شور و يكپارچگي مردم سلحشور ايران را با ملت و كودكان مظلوم فلسطين در قاب تلويزيون به ثبت برسانند.



** تئوري توطئه در سينماي آمريكا فاش شد

سرزمين ناشناخته در پنج قسمت سي دقيقه اي از شبكه مستند سيما پخش مي شود.

اين برنامه كه در پنج قسمت مجزا و متناسب با تغييرات عمده سياسي در آمريكا توليد شده است به روند چگونگي شكل گيري تئوري‌هاي توطئه در اين جامعه از زمان آغاز جنگ سرد تا واقعه يازدهم سپتامبر پرداخته و رابطه آن با سياستهاي دولت آمريكا و نحوه بازتاب آن در سينماي اين كشور را بيان مي‌كند. در اين مجموعه سعي شده تا فيلم‌هاي مطرح سينماي آمريكا در هر مورد بررسي و معرفي شود. همانگونه كه پروپاگاندا در زمان جنگ موثرترين روش تاثير بر افكار عمومي است، تئوري توطئه مناسب‌ترين روش تاثير گذاري دولت‌ها بر جوامع در زمان جنگ سرد و قدرت نمايي دولت‌هاست .

سرزمين ناشناخته از روز شنبه 20 تيرماه تا چهارشنبه 24 تيرماه ، هر شب ساعت 19:30 از شبكه مستند سيما پخش مي شود.

فراهنگ**9187**1581