۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱:۱۶
کد خبر: 81677963
T T
۰ نفر
موسویان: گمان نمی كنم هیچ طرفی میز مذاكره را ترك كند

تهران-ایرنا- عضو اسبق تیم مذاكره كننده هسته ای در گفتگو با شبكه فرانس 24 با اشاره به اینكه ایران و قدرت های طرف مذاكره هسته ای «نه به شكست مذاكرات فكر می كنند و نه به طرح جایگزین» گفت: گمان نمی كنم دو طرف، میز مذاكرات را ترك كنند.

به گزارش ایرنا، حسین موسویان در پاسخ به این سوال كه چه چیز از طرف ایران مانع توافق شده است؟ گفت: ایران و قدرت های جهانی قبلا توافق كرده اند كه كلیه تحریم های مرتبط با هسته ای برداشته خواهد شد.

به گفته وی، الان آمریكا تلاش می كند كه بخشی از تحریم های قید شده در قطعنامه های هسته ای سازمان ملل را حفظ كند چون مدعی است كه این بخش مربوط به اشاعه سلاح اتمی است و ایران هم می گوید ما قبلا توافق كرده ایم كه همه تحریم های هسته ای اعم از تحریم های سازمان ملل و یك جانبه و چند جانبه برداشته خواهد شد.

موسویان نظر خود درباره احتمال مذاكرات را چنین بیان كرد: من خوشبین هستم. تا الان حدود 96-97% متن نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته اند. گمان نمی كنم دوطرف میز مذاكره را ترك كنند در حالی كه 97% توافق را انجام داده اند.

عضو اسبق تیم مذاكره كننده هسته ای ایران درباره طرح جایگزین ایران در صورت شكست مذاكرات گفت: در شرایط فعلی مذاكرات، ایران و قدرت های جهانی فعلا نه به شكست مذاكرات فكر می كنند و نه به طرح جایگزین. نهایت اینكه چند روز یا هفته مذاكرات را تمدید می كنند تا توافق را قطعی كنند.

شبس**9241**1565