۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۹:۴۷
کد خبر: 81678149
T T
۰ نفر
رمضان و رقابت تنگاتنگ دو اپراتور كشور در ارائه سرویس به مشتركان

تهران - ایرنا - فرارسیدن ماه مبارك رمضان بار دگر فرصت مناسبی برای اپراتورهای ارتباطی فراهم كرده تا با ارائه طرح‌های تشویقی جدید، گام جدیدی در راستای رقابت با یكدیگر بردارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، هر ساله با فرارسیدن ماه مبارك رمضان، دو اپراتور نخست كشورمان یعنی شركت همراه اول و ایرانسل در رقابتی تنگاتنگ با یكدیگر، هركدام سعی دارند با ارائه سرویس های جدید به مشتركان خود جهش بیشتری برداشته و موفق تر عمل كنند.

در پی استقبال مشتركین همراه اول از طرح 55+5 در سال های گذشته، این طرح در ماه مبارك رمضان امسال نیز در حال اجراست.

براساس این طرح، مشتركین در طول ماه مبارك رمضان سال 1394 با ثبت‏ نام رایگان در طرح 55+5 می‏ توانند در تمام ساعات شبانه روز در هر تماس داخل شبكه خود، پس از گذشت 5 دقیقه مكالمه، دقایق بعدی را تا سقف 55 دقیقه در همان تماس، رایگان صحبت كنند.

همراه اولی ها می توانند در این طرح بدون اینكه خط جدیدی خریداری كنند، تنها با ارسال عدد 1 لاتین به 8055 و یا شماره گیری #451*111* ثبت نام رایگان كرده و در تمام ساعات شبانه روز در هر تماس داخل شبكه (همراه اول و تلفن ثابت)، پس از گذشت 5 دقیقه مكالمه، دقایق بعدی را تا سقف 55 دقیقه در همان مكالمه، رایگان صحبت كنند.

تماس پس از 60 دقیقه قطع شده و یا به نرخ مكالمه جاری با تكرار شرایط طرح باز خواهد گشت.

زمان اجرای این طرح از 28 خردادماه آغاز و تا 26 تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و تمام مشتركین فعال دائمی و اعتباری می توانند از مزایای آن استفاده كنند.

همچنین همراه اول در ماه مبارك رمضان، جشنواره عكس سفره ایرانی را با هدف ترویج و ارج نهادن به آداب و رسوم ایرانی در بخش تهیه غذا و سفره آرایی به شیوه های بومی و ایرانی، با موضوع ارسال عكس از سفره افطار برگزار می كند.

شركت كنندگان می توانند تصاویر خود را از سفره هایی كه هم محتوا و هم سفره آرایی آن ایرانی است، جهت شركت در جشنواره، در سایت همراه اول به آدرسwww.mci.ir آپلود كنند.

بعلاوه هریك از شركت كنندگان می توانند در زمان ارسال عكس ها، تمایل خود را به منظور شركت در بخش حضوری جشنواره اعلام كنند، مرحله حضوری با حضور حداكثر سه نفر از شركت كنندگان برگزیده این بخش در یك برنامه تلویزیونی (در فصل پاییز)، با طبخ غذاهای ایرانی و سفره آرایی ایرانی برگزار می شود و در نهایت داوران به غذاها و سفره آرایی امتیاز خواهند داد.

لذا شركت كنندگان در بخش حضوری باید توانایی آشپزی و سفره آرایی ایرانی را داشته و حداقل یكی از تصاویر سفره های ارسالی آنها متعلق به سفره خودشان باشد.

شركت كنندگانی كه صفحات رسمی همراه اول در «اینستاگرام» و «لنزور» را دنبال كنند و تصاویر ارسالی خود به مسابقه را به همراه لینك مربوطه، جهت دعوت سایر علاقمندان به لایك كردن آنها در شبكه های مذكور منتشر كنند، از امتیازات ویژه در ارزیابی ها برخوردار خواهند شد.

مشتركین همراه اول می توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و ویژگی های این دو طرح، به پرتال این اپراتور به نشانیwww.mci.ir مراجعه كنند.



** حال وهوای جشنواره رمضان ایرانسل

اما اپراتور دوم ارتباطی كشور یا همان شركت ایرانسل نیز در جشنواره رمضان امسال خود، هدایا و تخفیف هایی را برای مشتركان در نظر گرفته است، اما برخلاف اپراتور همراه اول، این تخفیفات بیشتر برای مشتركانی كه سیم كارت جدید تهیه كنند در نظر گرفته شده است.

مطابق با یك گزینه پیشنهادی ایرانسل در طرح ماه مبارك رمضان، مشتركان با فعال‌سازی سیم‌كارت خود و نخستین شارژ حداقل 1,000 تومانی، از یك هفته مكالمه و پیامك هدیه نامحدود ایرانسلی بهره‌مند می شوند.

این طرح برای مشتركینی كه در فاصله زمانی ۱ تا ۲۳ تیر سیم كارت اصلی یا هدیه خود را فعال كنند قابل استفاده و براساس خط‌ مشی استفاده منصفانه، هر كاربر قادر به ارسال حداكثر 10.000 پیامك داخل شبكه است.

همچنین اپراتور دوم در طرح دیگری تحت عنوان هدیه شگفت انگیز ویژه مشتركین جدید، اعلام نموده كه ایرانسلی‌ های جدید! با خرید هر شارژ حداقل 5,000 تومانی علاوه بر شارژ خریداری شده، دو برابر مبلغ شارژ در همان روز اعتبار مكالمه دریافت خواهند كرد.

ضمن اینكه مشتركان ایرانسل می توانند برای اطلاع از باقیمانده اعتبار هدیه خود گزینه #32*141* را شماره گیری و برای اطلاع از باقیمانده میزان اینترنت همراه هدیه خود، #28*141* را شماره‌گیری كنند.

مشتركان ایرانسل با فعال‌سازی سیم‌كارت خود و اولین شارژ حداقل 2,000 تومانی، از 500 مگابایت اینترنت همراه هدیه (هر ماه 100 مگابایت تا 5 ماه) بهره‌مند می شوند.

در این طرح اعلام شده است كه مشتركان ایرانسل در صورت تمایل می توانند ظرف مدت دو هفته پس از فعال‌سازی، یك سیم‌كارت هدیه دریافت و برای درخواست سیم‌كارت هدیه كافیست یك پیامك بدون متن به ۲۱۱۲ ارسال كنند كه در صورت تایید كدپستی ارسال شده، پیامك دیگری به ۲۱۱۵ ارسال نمایند.

همچنین مشتركان با فعال‌سازی سیم‌كارت هدیه و نخستین شارژ حداقل2,000 تومانی، از 500 مگابایت اینترنت همراه دیگر (ویژه سیم كارت هدیه) با شرایط مذكور برخوردار می شوند.

اما ایرانسل پیشنهادی نیز برای مشتركان خود بدون اینكه خط جدیدی خریداری كنند ارائه كرده است طرحی تحت عنوان' مكالمه كنید و به همان میزان هدیه بگیرید!

براساس این طرح ایرانسلی ها از 4 صبح تا 9 شب به هرمیزان كه تماس ایرانسلی داشته باشند، به همان میزان در بازه زمانی 9 شب تا 4 صبح مكالمه ایرانسلی رایگان هدیه خواهند گرفت.

اقتصام(5)1836**1558