۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81678903
T T
۰ نفر
برنامه هاي فرهنگي و آموزشي به مناسبت هفته بدون نايلكس در  منطقه 19و 20 آغاز شد

شهرري - ايرنا - شهرداران منطقه 19 و 20 از اجراي برنامه هاي مختلف آموزشي و فرهنگي به مناسبت هفته بدون نايلكس در اماكن عمومي اين منطقه خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي شهرداري منطقه 19، رضا نثاري با اشاره به اهميت آگاه سازي شهروندان نسبت به مضرات استفاده از ظروف پلاستيكي و يكبار مصرف گفت: درهمين راستا كلاسهاي آموزشي مختلفي پيش بيني شده كه با هدف افزايش دانش زيست محيطي شهروندان در خصوص حفاظت از محيط زيست و اصلاح الگوي مصرف با تأكيد بر كاهش مصرف كيسه هاي پلاستيكي و ظروف يكبار مصرف در سراهاي محلات و خانه هاي كودك سطح منطقه از امروز اغاز شد.

وي اجراي برنامه هاي نمايشي با موضوع عدم استفاده از ظروف يكبار مصرف را از ديگر برنامه هاي آموزشي به مناسبت اين هفته اعلام كرد و تصريح كرد: با توجه به برگزاري برنامه هاي مناسبتي ماه رمضان در بوستان ولايت و حضور پرشور شهروندان تهراني در اين برنامه، شبهاي اين ماه مبارك فرصت مناسبي براي اطلاع رساني به شهروندان درخصوص اين موضوع حياتي است و در همين راستا به مدت دو شب در 21 و 24 تيرماه گروه نمايشي با موضوع كاهش استفاده از ظروف و كيسه هاي يك بار مصرف پلاستيكي به اجراي برنامه مي پردازد.

نثاري ادامه داد: در طول هفته بدون نايلكس كه از امروز 26 تير ماه است مسابقه نقاشي در كانونهاي كودك و 14مسجد داراي خانه هاي قرآني با موضوع كاهش استفاده از ظروف و كيسه هاي يك بار مصرف پلاستيكي نيز برگزار خواهد شد.

براساس اين گزارش ارسال پيامك به شهروندان در هفته بدون نايلكس، نصب بنر در مورد مضرات استفاده از ظروف يكبار مصرف، نايلون و پلاستيك و بيماريزايي آنها و مزاياي استفاده از ظروف يكبار مصرف گياهي و كيسه‌هاي پلاستيكي تجزيه‌پذير ، اعزام جمعي از شهرداران مدرسه به معاونت خدمات شهري و واحد بازيافت و آموزش چهره به چهره به همراه توزيع بروشور از ديگر برنامه هاي اجرايي در اين هفته هستند.

' اجراي ويژه برنامه هاي هفته بدون نايلكس با محوريت آسمان آبي در منطقه 20 آغاز شد.

قائم مقام شهردار منطقه 20 از اجراي ده ها ويژه برنامه اجتماع محور با رويكرد ترويج بيش از پيش طرح آسمان آبي، زمين پاك و خط سفيد در اين منطقه جنوبي خبرداد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي شهرداري منطقه 20، اصغر عطائي با بيان اين مطلب گفت: به منظور ارتقاء آگاهي شهروندان در خصوص مضرات استفاده از كيسه هاي پلاستيكي و ظروف يك بار مصرف در هفته بدون نايلكس ده ها ويژه برنامه اجتماعي فرهنگي در مراكز مهم خريد و فرهنگي منطقه 20 اجرا و بيش از 15 هزار كيسه قابل بازيافت توزيع مي شود.

عطائي با اشاره به اينكه تمامي برنامه ها با پيام پلاستيك كمتر، زمين پاك، سلامت بيشتر به اجرا در مي آيد، افزود: همزمان با اين هفته، 5 هزار كيسه تجزيه پذير نظير كيسه هاي پارچه اي و ظروف يك بار مصرف گياهي در مراكز مهم خريد همچون ميادين ميوه و تره بار، فروشگاه هاي شهروند، رفاه، نجم خاورميانه توزيع خواهد شد.

وي به آموزش هاي شهروندي كه با شروع ماه رمضان ويژه نمازگزاران در مساجد اجرا مي شود نيز اشاره كرد و گفت: به منظور نهادينه شدن فرهنگ كاهش مصرف كيسه هاي نايلوني، در 18مسجد منتخب با مشاركت خادمين مساجد و ائمه جماعات، كارگاه هاي آموزش شهروندي به همراه توزيع 4 هزار و 500 كيسه تجزيه پذير در بين نمازگزاران برپا مي شود.

عطائي در ادامه به حضور هزاران شهروند در نمايشگاه فصل نيايش منطقه 20 نيز اشاره كرد و افزود: توزيع 5 هزار و 500 كيسه تجزيه پذير در بين بازديد كنندگان نمايشگاه و همچنين سراي محله هاي 20 گانه لحاظ شده است كه به همراه آموزش هاي شهروندي انجام خواهد شد.

عطائي با اشاره به طرح مهم زيست محيطي آسمان آبي زمين پاك و خط سفيد افزود: به منظور آشنايي و ترويج بيش از پيش اين طرح زيست محيطي و جلب مشاركت شهروندان، تمامي ويژه برنامه هاي هفته بدون نايلكس با محوريت طرح آسمان آبي پيش بيني شده است.

قائم مقام شهردار منطقه 20 در پايان همچنين به آموزش هاي چهره به چهره كه از سوي كارشناسان براي شهروندان در بوستان ها، مراكز فرهنگي، مراكز خريد، و سراي محلات با مشاركت اداره هاي محيط زيست، آموزش شهروندي و بازيافت برپا مي شود نيز اشاره كرد.

1637//1348
۰ نفر